Feltámadt a Bertone, és elég stílusosan teszi, a GB110 ugyanis egy limitált szériás szupersportautó, ami az olasz stúdió legendás alkotásait idézi fel. A több mint ezer lóerős teljesítményéhez pedig nem volt szükség elektromotorra.
2014-ben húzta le a rolót a Bertone, és a neves olasz stúdió most limitált szériás autók karosszériaépítőjeként tér vissza. A feltámadást éppen a Bertone alapításának száztizedik évfordulójára időzítették. Giovanni Bertone 1912-ben nyitotta meg torinói műhelyét, ahonnan emlékezetes formájú autókkal örvendeztették meg az autórajongókat.
A hatvanas-hetvenes években olyan koncepcióautók kerültek ki a Bertone stúdióból, mint az Alfa Romeo Carabo, a Lancia Stratos Zero és a Lamborghini Marzal, és ezeknek a stíluselemei mind visszaköszönnek a Giovanni Bertone után GB110-nek keresztelt, a kilencvenes évek szupersportautóira emlékeztető alkotáson.
A műszaki alapokról nem árultak el részleteket, de úgy tudjuk, hogy a Lamborghini Aventador alapjára tervezte meg új korszakának első autóját a Bertone, ezért annak V12-es motorját kapta meg. Persze nem szériaváltozatban, mert
a teljesítménye 1100 lóerő, a maximum nyomatéka 1100 Nm, méghozzá elektromotoros segítség nélkül.
A hétfokozatú váltóval és az összkerékhajtással a Bertone szuperautója 2,79 másodperc alatt gyorsul százra,
6,79 másodperc alatt a kétszázat, 14 alatt pedig a háromszázat is eléri, a végsebessége 380 km/óra. A bemutatóján kiemelték, hogy nemcsak benzinnel, hanem műanyaghulladékból előállított szintetikus üzemanyaggal is megy.
A GB110-ból csak 33 példányt építenek, az elsővel 2024-ben készülnek el, és nem marad egyedül a Bertone kínálatában, a nagyratörő tervekben több limitált szériás modell is szerepel.
Ez is érdekelhet: