Kék fényezés, sportcsomag, szürke bőrbelső, hathengeres motor, automata váltó, összkerékhajtás. Mindezt tudja ez az 1991-es BMW 325iX Touring.
1976 júliusában kezdődött meg a második generációs 3-as BMW fejlesztése, melynek formaterve Claus Luthe és Boyke Boyer műve, az autó tervezéséhez pedig számítógépes CAD programokat is használtak. Amíg az E21-est kizárólag kétajtós karosszériával gyártották (és készült belőle Baur kabrió), addig az E30-asból már két- és négyajtós szedán is készült, továbbá vászontetős kabrió. Kombit eredetileg nem terveztek, ezért az csak 1987-ben került gyártásba.
Ez az autó a mai BMW M340i xDrive Touring megfelelője a 90-es évekből, hiszen ez volt a legerősebb összkerékhajtású kombi az M3 alatt.
Max Reisböck a BMW mérnökeként dolgozott és szüksége volt egy praktikusabb autóra, ezért barátja garázsában meglévő elemek felhasználásával elkészítette az első 3-as Touringot. Állítólag a vezetőség akkor látta meg benne a fantáziát, amikor először meglátták a céges parkolóban az egyedi építésű autót, mely végül kis átalakításokkal került sorozatgyártásba. Különlegessége a két hátsó lámpa közötti rés, melyen épp be lehet emelni egy szabványos sörös rekeszt.
Ezt az autót 1991-ben, tehát az E30-as utolsó évében vették át Németországban és az egészen biztos, hogy nem spóroltak rajta egy fillért sem. A sötétkék metál fényezés, a világosszürke bőrkárpitos beltér és a négyfokozatú automata váltó, valamint a klíma és a sportkormány mind sok pénzért mért opciós tételek. Az autó felújításakor a alcantarába húzták a kormányt és a tetőkárpitot.
2,5 literes, sorhatos benzinmotorja 170 lóerős és több mint 220 Nm nyomatéka van.
Remekül kiegészítik az összkerekes E30 kiszélesített sárvédőíveit az M Tech 2 csomag sportos kiegészítői és a pókhálós alufelnik. A sportos kiállású kombi alatt viszkokuplungos állandó összkerékhajtás (plusz 100 kg) van, mely 37:63 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Népszerű választás volt Kanadában és olyan helyeken, mint Svájc, ahol a tél nem merül ki abban, hogy simán csak hideg van.
Közel 127 ezer kilométerrel ez az autó nem számít extrém alacsony futásúnak, de a veteránok között így is fiatalos, amit jól igazol, hogy a remek kiállású 325iX Touring 11,5 millió forintot ért meg második tulajdonosának.
Ez is érdekelhet: