Megosztó formatervvel mutatkozott be a hetedik generációs 7-es BMW, melyből most először készült teljesen elektromos, páncélozott kivitel azoknak, akiknek van mitől tartania.

Legtöbb esetben a luxuslimuzinok hosszú úton mutatják meg igazán, hogy mennyivel kényelmesebb az utazás egy ilyen autóban, de sokszor inkább csak a státuszszimbólum szerepét töltik be. Időnként azonban egy ilyen autónak üzenete van, máskor pedig ezek adják az igazán biztos védelmet egy fontos személy vagy politikus számára. Most a G70-es 7-es BMW-ből készült el a páncélozott változat, mely most először elérhető elektromos hajtással.

Annak érdekében, hogy maximális legyen a védelem, nélkülözni kell a panorámatetőt és a hatalmas képernyőt.

Ezekben az autókban ugyan nincs hangulatfénnyel megvilágított üvegtető és plafonról lehajló Theatre Screen sem, de a hátul utazók komfortja így is kellően magas szintű a komfortos, masszázsprogramos fotelekkel és az első ülések háttámlájára szerelt szórakoztatórendszerrel. A hátsó ajtókban ugyanúgy megtalálhatóak a kis érintőkijelzők, de az ablak osztásán túl már nincs kilátás. Kívülről ez a szűkített látómező azonban nem feltűnő a feketére sötétített ablakok miatt.

LED-es fényszórói mellett a BMW 7 és i7 Protection modellek akár rendőrségi fényekkel is felszerelhetőek, ezek vezérlése azonban nem alkot gombtengert a műszerfalon. Az összes plusz funkció az iDrive-on keresztül érhető el. A korlátozott kilátás miatt pedig kameraalapú visszapillantó is rendelhető az autóhoz, valamint fűthető az első szélvédő arra az esetre, ha hideg időben lenne a világ vezetőinek csúcstalálkozója.

Csak a részletekből sejthető, hogy ez nem egy átlagos 7-es BMW.

Megjelenése az osztott fényszórókkal és a hatalmas hűtőmaszkkal épp olyan, mint bármelyik új 7-esé, de a Protection modelleken van néhány árulkodó részlet. A rendőrségi villogók és a zászlótartó konzolok nem minden esetben kerülnek fel az autóra, de a 20 colos felnik és a vastag üvegezés árulkodó rajta. A kerekeket a Michelin speciális, defekttűrő gumijaival szerelik, hogy biztosított legyen a menekülés.

Alig lehet megkülönböztetni az M Sport csomaggal szerelt, szokványos 7-estől a Protection kivitelt, ami nem kizárólag a diszkrét feketében elérhető, hanem bármelyik fényezési opcióval, akár a kéttónusúval is. Mivel a páncélozott 7-es BMW jóval nehezebb, ezért a megváltozott súlyhoz igazították az autó hangolását is. A stabilitást növeli és a fordulókört csökkenti az összkerék-kormányzás.

Benzinmotoros változatában a BMW 4,4 literes, biturbó V8-as motorja van 530 lóerővel és 750 Nm nyomatékkal, amivel 6,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a golyóálló 7-es, és akár 210 km/órával is száguldhat. A motorhoz a ZF nyolcfokozatú automata váltója és xDrive összkerékhajtás csatlakozik. 544 lóerővel és 745 Nm nyomatékkal az i7 Protection sem gyenge, de az elektromos változat 9 másodperc alatt éri el a 100-at, és 160 km/órára korlátozott a végsebessége, így menekülni kevésbé sietősen lehet vele.

Védelem

Karosszériájának tartószerkezete teljes mértékben páncélozott acélból készül, szintén – robbanásnak ellenálló – páncélozott a padlólemez és a tető, továbbá biztonsági üvegekkel szerelik a BMW 7 Protectiont. Az autó megfelelő védelmet nyújt az utasainak robbanótöltetekkel felszerelt drónok és a kézigránátos támadások esetén is. Hivatalos vizsgálati szerint VR9 védelmi szintű az autó, de akár VPAM 10-esre is fejleszthető.

Ez is érdekelhet:

A villanykorszak szédítő luxuslimuzinja a BMW i7 M70

Mintha a világ leggyorsabb privát moziterme volna, olyan a BMW i7 M70.

A legvitatottabb BMW-ből igazi klasszikus lett a Bangle-féle 7-es sorozat

Sok kritikát kapott a húsz éve bemutatott 7-es sorozat. Te mit gondolsz róla?

Megosztó külsővel és elektromos hajtással jön a BMW új 7-es sorozata

Mit szólsz az új 7-eshez? Mindent elmondunk róla, amit tudni érdemes.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Ahol a csúcsminőségű bútor életszemléletté nemesül
Hirdetés