Fekete, négyajtós és négyhengeres, szóval első pillantásra nem feltűnő gép ez az E36-os BMW, pedig a 318is Class II Motorsport Edition valójában egy olyan ritka homologizációs változat, amire csak az igazán művelt rajongóknak csillan fel a szeme.

Egyre látványosabban múlik el az a korszak, amikor az E36-osokat fillérekért adják, majd szétkenik a szalagkorláton vagy felcsavarják egy villanyoszlopra. A harmadik generációs 3-as BMW első darabjai már veteránok, ezzel együtt pedig felbukkantak az olyan ínyencségek is, mint a 318is homologizációs limitált szériája.

Semmi nem veheti fel a versenyt az M3-assal, de azért van az a műfaj, ahol a 318is pörgős négyhengerese tűzbe hoz.

Leginkább a hathengeres E36-osok értéke ugrik meg, hiszen ezek adják a BMW klasszikus élményét. De egy pillanatig sem szabad lebecsülni a 318is-t sem, mert az 1,8 literes, M42-es kódú négyhengeres motor 140 lóerős és 175 Nm nyomatéka van, ezzel pedig nem esik olyan messze a nehezebb 320i-től. A könnyű motor miatt remek balansza van ezzel a 3-asnak és a karaktere is megkívánja, hogy vigyorogva forgassák 6000 fölé.

1994 júliusában az FIA pecsétet nyomott a homologizációs dokumentumokra, melyeket az ADAC Cup FISA Class II-es szabályai alapján nyújtott be a BMW. Ennek értelmében az autóból 2500 darabos szériát kellett gyártaniuk. A 318is Class II Motorsport Edition-ök közül éppen a Kozmosz fekete fényezésű a leggyakoribb, ebből 1197 készült, viszont nagyon ritka az Alpesi fehér, abból csak 17 példány van.

Magas hátsó szárnnyal és a funkcionális aerodinamikai elemekkel vadabbul néz ki a 318is, mint egy M3-as.

Pontosan azt csinálták a BMW-nél a 318is-sel, mint az internet autós mémjei szerint mindenki, aki E36-ost tuningol, csak nem a 2020-as években, hanem 1994-ben. Szériában járt a Motorsport Edition-höz az M csomag, de olyan kiegészítőkkel, mint az M3 GT-ről és M3 Lightweight-ről származó splitter és a több darabból álló hátsó szárny. 16 colos ötküllős alufelniken gurul, az ültetett futóművét a Nürburgringen csiszolták, gyárilag a Bilstein keményebb lengéscsillapítóival szerelték.

Utasterében az M-es trikolórral díszített, állítható laphosszúságú sportülések vannak és bőrbe varrt háromküllős kormány. A kesztyűtartó felett ott a Motorsport Edition zászlós plakettje, a középkonzolon pedig a kétzónás klíma gombjai vannak a kazettás rádió alatt. Valamivel több mint 56 ezer kilométerrel ráadásul remek állapotban van ez a 318is, igazi gyűjtőknek való finomság.

Ez is érdekelhet:

Elfeledett ritkaság a BMW 320si

Ez volt a WTCC-s versenyautó utcai változata, de híres helyett inkább hírhedt lett.

Igazi kincs ez a ritka BMW 320is

Egyszerűen csak az olasz M3-asnak szokás hívni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
42% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
58% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés