Fekete, négyajtós és négyhengeres, szóval első pillantásra nem feltűnő gép ez az E36-os BMW, pedig a 318is Class II Motorsport Edition valójában egy olyan ritka homologizációs változat, amire csak az igazán művelt rajongóknak csillan fel a szeme.

Egyre látványosabban múlik el az a korszak, amikor az E36-osokat fillérekért adják, majd szétkenik a szalagkorláton vagy felcsavarják egy villanyoszlopra. A harmadik generációs 3-as BMW első darabjai már veteránok, ezzel együtt pedig felbukkantak az olyan ínyencségek is, mint a 318is homologizációs limitált szériája.

Semmi nem veheti fel a versenyt az M3-assal, de azért van az a műfaj, ahol a 318is pörgős négyhengerese tűzbe hoz.

Leginkább a hathengeres E36-osok értéke ugrik meg, hiszen ezek adják a BMW klasszikus élményét. De egy pillanatig sem szabad lebecsülni a 318is-t sem, mert az 1,8 literes, M42-es kódú négyhengeres motor 140 lóerős és 175 Nm nyomatéka van, ezzel pedig nem esik olyan messze a nehezebb 320i-től. A könnyű motor miatt remek balansza van ezzel a 3-asnak és a karaktere is megkívánja, hogy vigyorogva forgassák 6000 fölé.

1994 júliusában az FIA pecsétet nyomott a homologizációs dokumentumokra, melyeket az ADAC Cup FISA Class II-es szabályai alapján nyújtott be a BMW. Ennek értelmében az autóból 2500 darabos szériát kellett gyártaniuk. A 318is Class II Motorsport Edition-ök közül éppen a Kozmosz fekete fényezésű a leggyakoribb, ebből 1197 készült, viszont nagyon ritka az Alpesi fehér, abból csak 17 példány van.

Magas hátsó szárnnyal és a funkcionális aerodinamikai elemekkel vadabbul néz ki a 318is, mint egy M3-as.

Pontosan azt csinálták a BMW-nél a 318is-sel, mint az internet autós mémjei szerint mindenki, aki E36-ost tuningol, csak nem a 2020-as években, hanem 1994-ben. Szériában járt a Motorsport Edition-höz az M csomag, de olyan kiegészítőkkel, mint az M3 GT-ről és M3 Lightweight-ről származó splitter és a több darabból álló hátsó szárny. 16 colos ötküllős alufelniken gurul, az ültetett futóművét a Nürburgringen csiszolták, gyárilag a Bilstein keményebb lengéscsillapítóival szerelték.

Utasterében az M-es trikolórral díszített, állítható laphosszúságú sportülések vannak és bőrbe varrt háromküllős kormány. A kesztyűtartó felett ott a Motorsport Edition zászlós plakettje, a középkonzolon pedig a kétzónás klíma gombjai vannak a kazettás rádió alatt. Valamivel több mint 56 ezer kilométerrel ráadásul remek állapotban van ez a 318is, igazi gyűjtőknek való finomság.

Ez is érdekelhet:

Elfeledett ritkaság a BMW 320si

Ez volt a WTCC-s versenyautó utcai változata, de híres helyett inkább hírhedt lett.

Igazi kincs ez a ritka BMW 320is

Egyszerűen csak az olasz M3-asnak szokás hívni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

További cikkeink a témában