Ráfeszül az útra, mint egy igazi sportlimuzin, de a közben csillog a gyönyörű zöld fényezés, az ablakon túl pedig ott a barna bőrbelső és a fényesre lakkozott fabetétek. Ez az E36-os BMW M3 Limousine egy stílusos gép 1997-ből.

Másodiknak lenni egy olyan ikonná érő autó után, mint az első M3-as BMW, az nem könnyű műfaj. Minden idők egyik legsikeresebb versenyautójának utcai változata a pörgős négyhengeressel és a kiszélesített karosszériával tökéletes homologizációs változat volt, de az E36-os M3 más karakter. Erősebb, nehezebb és kényelmesebb, de továbbra is igazi sportautó még a négyajtós M3 Limousine is.

1992 novemberében mutatták be az M3 Coupét, aztán két évvel később a kabriót és a limuzint.

Mivel az E34-es M5-ös gyártása a végéhez közeledett, az E39-esből pedig eredetileg nem szerepelt a tervek között a sportos változat (az 540i lett volna a csúcs), ezért a BMW úgy döntött, hogy az M3-as négyajtós változatával tölti be az űrt. Hogy megfeleljen az Egyesült Államok előírásainak, az amerikai M3-asok S50-es sorhatosát 240 lóerőre és 305 Nm nyomatékra lőtték. Ebben az 1997-es autóban viszont már a 3,2 literes motor van továbbra is 240 lóerővel, viszont 320 Nm nyomatékkal. Hozzá ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás, sperr differenciálművel, hogy igazán élvezetes legyen.

Amerikának a premiertől még három évet kellett várnia a második generációs M3-asra, de így is mindenki imádta.

Hozzá kellett igazítani a helyi szabályozásokhoz, de ez nem volt elég, mert a kereskedők szerint abban a formában és áron, ahogy Európában árulták az M3-ast, nem talált volna vevőre. Még gyengébb motorral, ötfokozatú váltóval és szerényebb fékekkel is a korszak legjobb vezethetőségű autójának tartotta a Car and Driver magazin. Egyenesen olyan sportautók elé helyezték, mint a Ferrari F355, a 993-as Porsche 911 vagy éppen a Honda NSX. Erre nagyon büszke volt a BMW, de az eladásokon is meglátszott. Kupéból közel 19 ezer darab, a kabrióból valamivel több mint 6600, a négyajtósból 7760 példány kelt el.

Mintha új volna, olyan patika ez a Boston Green BMW M3 Limousine, végtelenül kívánatos sportlimuzin.

Utasterében gyönyörű a barna bőr, a középkonzol gombjai pedig olyanok, mintha sose érintették volna. Óracsoportján még ott vannak a gyári matricák, kétzónás automata klímája van, nagy fedélzeti komputer, kazettás rádió, minden, ami kell. Ötküllős felniken gurul, melyek közül természetesen a hátsó szélesebb, és ez látszik a peremén is. Minden eleme tökéletesen vonalban van, az alja pedig kifogástalan, de ez nem is olyan meglepő annak tudatában, hogy nagyjából 40 250 kilométernyi mérföld van az órájában.

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus sportlimuzin ez az 1989-es BMW M5

Gyönyörű és elképesztően jó autó ez.

Szédítően gyönyörű limuzin ez a V6-os Alfa Romeo 164

Szép autóban csodás belső és fantasztikus motor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Neves olasz stúdió faragott kombit ebből a Bentley-ből

Verstappennek brutális pénzt kell kifizetnie, hogy idén is ott lehessen az F1-ben

ABS, ESP, DSG – tudod, mit jelentenek ezek az autós rövidítések?

További cikkeink a témában
Tíz dolog, amivel boldoggá tehetsz egy gamert karácsonykor
Hirdetés