Tökéletes vonalai vannak, a hathengeres motorja mennyei, az utastere pedig éppen annyira tágas és kényelmes, amennyire kell. Az E34-es BMW-k között is toronymagasan a legjobb az M5-ös. És ezen nem változtat egy decens szürke fényezés sem.

Egyeseknek még második ránézésre is csak egy öreg, szürke BMW ez az M5-ös, mert nincsenek izmos szélesítései, világító hűtőmaszkja, nincs egyetlen gramm felesleges színház sem. Apró logó díszeleg az orrán, a felnik sűrű küllősek, kipufogóból pedig csak kettő van rajta. Az E34-es nem olyan, mint az új M5-ös, ez istenien jó így is.

Ez volt az utolsó olyan M5-ös BMW, amit még kézzel szereltek össze az M GmbH-nál.

Pontosan úgy indult ezeknek az autóknak is a gyártása, mint a többi 5-ösnek, de egy ponton levették a karosszériát a dingolfingi gyártósorról és átszállították Garchingba, ahol nagyjából két hét alatt szerelték készre az M5-öst. Valamivel több mint 12 ezer autó készült így, köztük 891 darab M5 Touring. Elegáns króm ablakkeretei vannak és a fékek hűtését segítő felniken gurul. Ez a visszafogott Sebring szürke M5-ös 1989-ben készült el, utána rögtön Spanyolországba szállították az első tulajdonosának.

Utastere remekül mutatja, hogy nem kell két tévé és hangulatvilágítás ahhoz, hogy jó legyen egy autó.

Minőségi anyagok, remek ergonómia és megszokás után használható gombok vannak benne, a műszerfalon pedig nem pixelek néznek szembe a vezetővel, hanem a szemnek legkellemesebb narancssárga árnyalatban világító analóg órák. Valódi bőrrel kárpitozottak az ülések, a hátsó pad pedig kétszemélyes, középen egy nagy könyöklővel, hogy mind a négy utas komfortosan száguldhasson a német autópálya belső sávjában. Mivel eredetileg mediterrán piacra szállították, ezért nem maradt ki belőle a klíma sem.

Előrefelé nyíló motorházteteje alatt egy gyönyörű hathengeres motor van, ez az S38B36-os kódú, hengerenkénti pillangószelepes sportmotor, mely 315 lóerőt üvölt ki magából 6900-as fordulaton és 360 Nm nyomatéka van. Hagyományos a felépítése, tehát a sorhatos motorhoz egy ötfokozatú kézi váltó csatlakozik, majd jön a kardántengely és hátsókerék-hajtás.

Merevebb, kényelmesebb és csendesebb, de éppen ezért elődjénél 250 kilogrammal nehezebb az E34-es M5.

Nem újdonság, hogy a generációváltással együtt meghízik egy autó. Pontosan így történt ez a második M5-ösnél is, ami erősebb és masszívabb lett, ezért 1670 kilogrammot mutat alatta a mérleg. Ez azonban nem vesz el abból, hogy még mindig mennyire éles és analóg autó. A 6,3 másodperces százas sprint és a 250 km/órára korlátozott végsebesség jól mutatja, hogy ez a BMW M5 még most is rendesen oda tud csapni.

Ez is érdekelhet:

Elfeledett, de csodálatos sportautó a Maserati 2.24v

Nem ez a Maserati legjobb korszaka, de a Biturbo modelleknek határozottan van romantikája.

Menő francia hot hatch ez a fehér Renault 5 GT Turbo

Mindig remek páros a könnyű karosszéria és a turbómotor.

Igazi kincs ez a ritka BMW 320is

Egyszerűen csak az olasz M3-asnak szokás hívni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában