Hihetnénk, hogy már nincs feltérképezetlen terület, már minden évtizedekre elbújt veteránt megtaláltak, de úgy tűnik, hogy a felfedezetlen kincsek kútja kiapadhatatlan. Most huszonnégy év pihenés után újra van esélye ennek a fekete BMW 3.0 CS-nek az új életre.
Még akkoriban tették le a fekete BMW kupét, amikor sokkal inkább volt egy öreg autó, mint értékes veterán. Ezekben az időkben még Bill Clinton volt az amerikai elnök, másodjára is bejelentette visszavonulását az NBA sztárja, Michael Jordan és elindult a The Sopranos című sorozat az HBO-n.
Több mint két évtizede porosodik egy garázsban, de most megéri nekilátni a restaurálásnak, hiszen az E9-es hatalmas érték.
Még a BMW is újra elővette a formát egy erősen korlátozott darabszámú limitált széria erejéig, de még ez sem érhet fel az eredeti cápa orrú kupé szépségéhez. A vékonyka tetőoszlopok és a középső oszlop hiánya miatt olyan, mintha lebegne a tető az utastere felett. Végtelenül elegáns és sportos megjelenésű autó ez, mely minden olyan jegyet hordoz magát, amiért a BMW hosszú időkig meg tudja tartani rajongóit.
Ma már szinte lehetetlen ilyen könnyed vonalú szépséget alkotni, mint a BMW 3.0 CS, ezért különösen meg kell becsülni minden darabot. Ezt az autót újonnan szállították Amerikába, amiről a kissé ormótlan gyári szélességjelzők is árulkodnak, de még ez sem tudja elrontani igazán az E9-est.
Nem volt egyszerű dolga, hiszen a 70-es évek olajválsága jelentősen meglassította az eladásokat.
Vitathatatlan azonban, hogy a kívánatos forma és persze, a magasra pozícionált autó a nehezebb időkben is megtalálta a maga piacát. Ebből az autóból sem sajnálták az opciós tételeket, jutott bele bézs bőrkárpit, napfénytető és klíma is. 3,0 literes, szívó sorhatos benzinmotorja 180 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, hozzá pedig négyfokozatú kézi váltó kapcsolódik.
Gyári kerekeit és tartalék motort is talált a 86 ezer mérföldet futott autóhoz új tulajdonosa, akinek így javultak az esélyei arra, hogy tökéletes állapotúra restaurálja az autót.
Ez is érdekelhet: