Hamarosan bemutatkozik a legújabb 5-ös BMW, mely most először a hagyományos belsőégésű és konnektorról tölthető hibrid modellek helyett teljesen elektromos formában várja a leleplezést.

1970-ben mutatta be a BMW a Marcello Gandini által tervezett Garmisch tanulmányautót a Genfi Autószalonon, mely már kifejezetten azzal a céllal született, hogy a Neue Klasse utáni szedán formáit megmutassa. Néhány évvel később tartották az E12-es, vagyis az első 5-ös BMW premierjét, mostanra pedig a nyolcadik generációjánál tart a felső középkategóriás limuzin.

Most elsőként a BMW i5, tehát a teljesen elektromos modell mutatkozik be, aztán jönnek a benzines és dízel változatok.

Remekül jelzi a fontossági sorrendet, hogy már a 7-es BMW esetében is először az i7-est mutatták be, és csak aztán következtek a hagyományos hajtású verziók. Nem lesz ez másképpen az 5-ös esetében sem, mely elődjéhez hasonlóan a hosszmotoros autóknál használt CLAR platformra épül majd, ez alól az i5-ös sem lesz kivétel. Igaz, hogy a moduláris építőkészlet legújabb változata képes befogadni az elektromos hajtást, de szemben a Tesla Model S-szel a BMW i5-ösben nem lesz a gépháztető alatt kiegészítő csomagtartó.

Egy év alatt számtalan helyszínt jártak meg a BMW i5-ös prototípusai a svédországi Arjeplog téli tesztközpont havas és jeges pályáitól Amerika forró és száraz területein át egészen a legkülönbözőbb nagyvárosokig. A futómű és a vezetéstámogató rendszerek tesztelése viszont a franciaországi Miramasban zajlik.

Próbára tették az i5 akkumulátorának hőmenedzsmentjét és a hőszivattyút is.

Hogy a lehető legszélesebb tartományban tudja leadni a teljesítményt és biztosítsa a lehető legnagyobb hatótávot, elengedhetetlen az akkumulátor megfelelő temperálása, amivel még a töltés is gyorsítható. Az i5-ösről részletes műszaki adatokat csak a premier után árul el a BMW, de annyi már tudható, hogy akár közel 200 kW-tal is lehet majd tölteni.

Két változatot mutatott meg álcázva a BMW, melyek közül a több mint 350 lóerős, hátsó villanymotoros eDrive40 modell nagyjából 480 kilométeres hatótávot tudhat a valósághoz közel álló EPA mérés szerint. M-es optikai elemeiről és a dupla lamellás hűtőmaszkjáról könnyen felismerhető lesz az 590 lóerő körüli i5 M60 xDrive, melyben már mindkét tengelyre jut villanymotor.

Villanyautók között kiemelkedő vezethetőséget ígér a BMW i5-ös, amit tudnia is kell.

Pontosan azért, mert egy BMW. Semmi másért. Az i5-ösnek sorhatos motor nélkül is meg kell adnia azt az élményt, amiért az 5-ös mostanra fogalommá és a Mercedes-Benz E-osztály komoly riválisává érett. Első felfüggesztése kettős keresztlengőkaros, hátul pedig légrugózás, valamint 2,5 fokot fordító összkerék-kormányzás növeli a komfortot.

Vezetéstámogató rendszerei közül a Highway Assistant ígérkezik a legizgalmasabbnak, melyet sokan a Cadillacekben elérhető Super Cruise-hoz hasonlítanak. Képes önálló sávváltásra, amennyiben a vezető ezt szemkontaktussal jelzi. Amerika és Kanada után Németországban is használható lesz a rendszer 130 km/órás sebességig.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes legfényesebben ragyogó csillaga az új E-osztály

Hagyományok találkoznak a digitalizációval az új Mercedes E-osztályban.

Driftelni is lehet majd az idén érkező BMW i5-tel

A BMW álcázva már megmutatta az új 5-ös sorozat elektromos változatát.

619 lóerő ilyen nyugtató még sosem volt – BMW iX M60

3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 2,7 tonnás BMW iX M60, amivel lehet gyorsan menni, de sokkal jobb andalogni benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés