Hamarosan bemutatkozik a legújabb 5-ös BMW, mely most először a hagyományos belsőégésű és konnektorról tölthető hibrid modellek helyett teljesen elektromos formában várja a leleplezést.
1970-ben mutatta be a BMW a Marcello Gandini által tervezett Garmisch tanulmányautót a Genfi Autószalonon, mely már kifejezetten azzal a céllal született, hogy a Neue Klasse utáni szedán formáit megmutassa. Néhány évvel később tartották az E12-es, vagyis az első 5-ös BMW premierjét, mostanra pedig a nyolcadik generációjánál tart a felső középkategóriás limuzin.
Most elsőként a BMW i5, tehát a teljesen elektromos modell mutatkozik be, aztán jönnek a benzines és dízel változatok.
Remekül jelzi a fontossági sorrendet, hogy már a 7-es BMW esetében is először az i7-est mutatták be, és csak aztán következtek a hagyományos hajtású verziók. Nem lesz ez másképpen az 5-ös esetében sem, mely elődjéhez hasonlóan a hosszmotoros autóknál használt CLAR platformra épül majd, ez alól az i5-ös sem lesz kivétel. Igaz, hogy a moduláris építőkészlet legújabb változata képes befogadni az elektromos hajtást, de szemben a Tesla Model S-szel a BMW i5-ösben nem lesz a gépháztető alatt kiegészítő csomagtartó.
Egy év alatt számtalan helyszínt jártak meg a BMW i5-ös prototípusai a svédországi Arjeplog téli tesztközpont havas és jeges pályáitól Amerika forró és száraz területein át egészen a legkülönbözőbb nagyvárosokig. A futómű és a vezetéstámogató rendszerek tesztelése viszont a franciaországi Miramasban zajlik.
Próbára tették az i5 akkumulátorának hőmenedzsmentjét és a hőszivattyút is.
Hogy a lehető legszélesebb tartományban tudja leadni a teljesítményt és biztosítsa a lehető legnagyobb hatótávot, elengedhetetlen az akkumulátor megfelelő temperálása, amivel még a töltés is gyorsítható. Az i5-ösről részletes műszaki adatokat csak a premier után árul el a BMW, de annyi már tudható, hogy akár közel 200 kW-tal is lehet majd tölteni.
Két változatot mutatott meg álcázva a BMW, melyek közül a több mint 350 lóerős, hátsó villanymotoros eDrive40 modell nagyjából 480 kilométeres hatótávot tudhat a valósághoz közel álló EPA mérés szerint. M-es optikai elemeiről és a dupla lamellás hűtőmaszkjáról könnyen felismerhető lesz az 590 lóerő körüli i5 M60 xDrive, melyben már mindkét tengelyre jut villanymotor.
Villanyautók között kiemelkedő vezethetőséget ígér a BMW i5-ös, amit tudnia is kell.
Pontosan azért, mert egy BMW. Semmi másért. Az i5-ösnek sorhatos motor nélkül is meg kell adnia azt az élményt, amiért az 5-ös mostanra fogalommá és a Mercedes-Benz E-osztály komoly riválisává érett. Első felfüggesztése kettős keresztlengőkaros, hátul pedig légrugózás, valamint 2,5 fokot fordító összkerék-kormányzás növeli a komfortot.
Vezetéstámogató rendszerei közül a Highway Assistant ígérkezik a legizgalmasabbnak, melyet sokan a Cadillacekben elérhető Super Cruise-hoz hasonlítanak. Képes önálló sávváltásra, amennyiben a vezető ezt szemkontaktussal jelzi. Amerika és Kanada után Németországban is használható lesz a rendszer 130 km/órás sebességig.
Ez is érdekelhet: