Már az iX bevezetésekor elárulta a BMW, hogy egy még izmosabb M-es változatot készít belőle, és most az is kiderült, hogy mire képes az M60.
Nem csináltak titkot belőle a BMW-nél, hogy az iX-ből később egy még erősebb változat érkezik, amire az M részleg betűje kerül, és az év elején meg is mutatták az M60-ra keresztelt csúcsmodellt. A kínálat tetején eddig az 523 lóerőre és 765 Nm-re képes xDrive50 állt, és már annak a teljesítményére sem panaszkodhattunk, de most rátettek még egy lapáttal.
A BMW korábban több mint 600 lóerős teljesítményről beszélt, és valóban többről van szó, ugyanis az iX M60 pontosan 619 lóerőre képes. A maximum nyomatéka 1100 Nm, amit csak sportmódban, bekapcsolt rajtautomatával ereszt mind a négy kerékre.
A két és fél tonnás elektromos autó 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, nyolc tizeddel hamarabb az xDrive50-nél.
A végsebességet ezúttal nem 200-nál, hanem 250 km/óránál korlátozza az elektronika,
és az M60 természetesen a nagyobb, 105 kilowattórás akkumulátort kapja, amiről a gyári számok szerint 566 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. Nem hangzik rosszul ahhoz képest, hogy az xDrive50-nél 590 és 617 kilométer közt alakul a hatótávolság.
A BMW-nél persze nemcsak az elektromotorok teljesítményét növelték, az M részleg vette kezelésbe a légrugós futóművet, és a fékrendszert is megerősítették. Az iX M60-at a kékre színezett féknyergekről és a karosszéria bronzszínű betétjeiről lehet felismerni,