A legendás BMW M1 versenyautó-változatából nem sok példány készült, de a márkakupa-sorozat egyik korabeli szerelője újabbakat épít a tartalék alkatrészekből, és a tevékenységét a motorsport-részleg korábbi vezére is elismerte.

A BMW M részlegének első önálló modellje volt az M1, amivel márkakupát is rendeztek a Formula–1-es nagydíjak betétfutamaként. A Procar csak két szezont élt meg, 1979-ben és ’80-ban, a fennmaradt versenyautók pedig értékes ritkaságnak számítanak. Ezért is lehet érdekes, hogy egy német férfi újabb példányokat épít tartalék alkatrészekből a műhelyében.

Ki ne nézné meg az F1-es pilótákat egy sportautó-márkakupában versenyezni?

Fritz Wagner akkoriban a Procar egyik csapatának szerelőjeként dolgozott, és mint mondja, a versenyautókon gyakran újabbra cserélték az alkatrészeket, ő pedig elkezdte felvásárolni a felesleges darabokat. A műhelyében hamarosan

a legkisebb csavaroktól a karosszériaelemekig minden megvolt ahhoz, hogy komplett autókat kezdjen összeszerelni belőlük.

Rövid karrierje során a Procar elég népszerűnek számított, ugyanis a legjobb Formula–1-es pilóták álltak rajthoz a teljesen egyforma autókkal. 1979-ben Niki Lauda, 1980-ban pedig Nelson Piquet nyerte meg a bajnokságot, és Wagner birtokában van Piquet bajnoki autója, amit felújítva hajlandó lenne eladni a háromszoros világbajnoknak.

Fritz Wagner az évtizedek során tekintélyes kollekcióra tett szert,

a tulajdonában van a BMW M1 eredeti prototípusa is, amit még a Lamborghini épített, amikor úgy volt, hogy az olasz márka gyártja majd a sportkocsit a bajoroknak. A férfi terve, hogy fenntartható hidrogénhajtásúvá alakítja majd az értékes prototípust.

Az egykori M1 Procarok a mai napig futnak a veteránautó-versenyeken

Az egykori szerelő megtalálta élete célját, és a BMW M1 szakértője lett, akit a valaha legyártott 453 példány tulajdonosai is gyakran megkeresnek, ha alkatrészre vagy javításra lenne szükségük. Még az M GmbH egykori vezére, Jochen Neerpasch is elismerte a fáradhatatlan munkáját, ami lehetővé teszi, hogy ezek a csodálatos gépek a mai napig fussanak.

Ez is érdekelhet:

Piquet versenyautójának néz ki, de közúton is használható ez a BMW M1

Ha ott volt a posztere a faladon, akkor ezt meg kell nézned.

Paul Walker tudott élni, ez a BMW M1 is az övé volt

A futott kilométerek számát látva nem lesz olcsó.

Nincs még egy ilyen BMW M1, és már nem is lesz

Gyönyörű állapotú BMW M1 került eladósorba, és bár a típus eleve ritka, de ez egy Procar versenyváltozat, ami sosem állt rajtvonalhoz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés