A legendás BMW M1 versenyautó-változatából nem sok példány készült, de a márkakupa-sorozat egyik korabeli szerelője újabbakat épít a tartalék alkatrészekből, és a tevékenységét a motorsport-részleg korábbi vezére is elismerte.
A BMW M részlegének első önálló modellje volt az M1, amivel márkakupát is rendeztek a Formula–1-es nagydíjak betétfutamaként. A Procar csak két szezont élt meg, 1979-ben és ’80-ban, a fennmaradt versenyautók pedig értékes ritkaságnak számítanak. Ezért is lehet érdekes, hogy egy német férfi újabb példányokat épít tartalék alkatrészekből a műhelyében.
Fritz Wagner akkoriban a Procar egyik csapatának szerelőjeként dolgozott, és mint mondja, a versenyautókon gyakran újabbra cserélték az alkatrészeket, ő pedig elkezdte felvásárolni a felesleges darabokat. A műhelyében hamarosan
a legkisebb csavaroktól a karosszériaelemekig minden megvolt ahhoz, hogy komplett autókat kezdjen összeszerelni belőlük.
Rövid karrierje során a Procar elég népszerűnek számított, ugyanis a legjobb Formula–1-es pilóták álltak rajthoz a teljesen egyforma autókkal. 1979-ben Niki Lauda, 1980-ban pedig Nelson Piquet nyerte meg a bajnokságot, és Wagner birtokában van Piquet bajnoki autója, amit felújítva hajlandó lenne eladni a háromszoros világbajnoknak.
Fritz Wagner az évtizedek során tekintélyes kollekcióra tett szert,
a tulajdonában van a BMW M1 eredeti prototípusa is, amit még a Lamborghini épített, amikor úgy volt, hogy az olasz márka gyártja majd a sportkocsit a bajoroknak. A férfi terve, hogy fenntartható hidrogénhajtásúvá alakítja majd az értékes prototípust.
Az egykori szerelő megtalálta élete célját, és a BMW M1 szakértője lett, akit a valaha legyártott 453 példány tulajdonosai is gyakran megkeresnek, ha alkatrészre vagy javításra lenne szükségük. Még az M GmbH egykori vezére, Jochen Neerpasch is elismerte a fáradhatatlan munkáját, ami lehetővé teszi, hogy ezek a csodálatos gépek a mai napig fussanak.
Ez is érdekelhet: