1987-ben jelent meg az első 3-as Touring, mely eredetileg csak egy érdekes próbálkozás volt, aztán a 2000-es évek elején bemutatták az M3 Touring koncepciót, ami a sportautó élményét csomagolja mindennapi használatra alkalmas formába. Azóta könyörögnek érte a rajongók, 22 évvel később pedig megvalósult.
Eredetileg a nagyszerű S55B32-es kódú szívó sorhatos motor és hatfokozatú kézi váltó, valamint hátsókerék-hajtás volt a praktikus kombi karosszéria mellett a fő vonzereje az egyetlen példányban készült M3 Touringnak. Ezek közül csak a sorhatos motor maradt meg több mint két évtized után, két turbófeltöltővel.
Kizárólag a csúcsot jelentő hajtással elérhető az M3 Touring, ami azt jelenti, hogy a Competition modellek 510 lóerős és 650 Nm nyomatékú motorja van benne, hozzá pedig 8 sebességes ZF automata váltó kapcsolódik, és az M-es modellekhez hangolt xDrive összkerékhajtás.
Súlya alulról karcolja a 2 tonnát, de az M3 Touring így is 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 280 km/óra.
Ilyen gyors autóknál általában nem lényeges pont, de azért nem utolsó szempont, hogy az 500 literes csomagtartóban már bőven elférnek a cuccok, valamint az ülések döntése után 1510 liternyi tér áll rendelkezésre, hogy nagyon gyorsan költöztessük a haverunkat.
Alaphelyzetben is elég jellegzetes karakter a BMW M3 Touring a hatalmas álló hűtőmaszkjával, a kiszélesített sárvédőkkel és a négy kipufogócsővel, de az M Performance kiegészítőkkel még ennél is feltűnőbb lehet.
Pályanapokhoz ideális kiegészítő a vonószem helyére illeszthető piros szalag, mely sokkal versenyautósabb hangulatú, mint a fémszem, valamint az első lökhárító apró karbon légterelői is DTM-es autók aerodinamikai megoldásaira emlékeztetnek. Szénszál erősítésű műanyag oldalsó küszöb és tükörházak, valamint kopoltyúimitáció is rendelhető hozzá.
M Performance kovácsolt felnijeit egyetlen alumíniumdarabból faragják ki, és különösen ügyelnek a pontosságra és a tartósságra.
Mögöttük lehetnek pályára alkalmas betétekkel szerelt acéltárcsás fékek vagy a feláras karbon-kerámia rendszer is. Az M Performance kiegészítők között azonban ott az állítható magasságú sportfutómű is, amivel nemcsak a kiállása lesz jobb, stabilabb is lesz az autó mozgása, nagyobb kanyarsebességet enged versenypályán.
Trapéz alakú elrendezéséről azonnal felismerhető a titán kipufogórendszer, mely új tónust ad a turbós sorhatos motornak, és a hátsó dob önmagában harminc százalékkal könnyebb az alap kipufogónál.
Ezek a kiegészítők világosan mutatják, hogy az M3 Touring esetében a BMW arra számít, hogy nemcsak azok csapnak le rá, akik fogalmatlanul rugdossák el a lámpánál, hanem azok is, akik pontosan tudják, hogy ennek a teljesítménynek versenypályán van a helye.
Ez is érdekelhet: