Nem gondoltuk volna, hogy valóra váltják, de a BMW most hivatalosan is elismerte, hogy gyártásba kerül az idei Concorso d’Eleganza pázsitján bemutatott Skytop koncepcióautó. A BMW legerősebb V8-asával szerelik, de ne is kérdezd, hogy mennyibe kerül.
Egyetérthetsz velünk, hogy a BMW-nek voltak olyan korszakai, amikor gyönyörű autókat gyártott, és vannak olyanok is, amikor extravagáns formákat dobnak be, hogy kitűnjenek a tömegből. Persze ez nem jelenti azt, hogy elfelejtettek volna szép autókat tervezni, vess csak egy pillantást a Skytopra. A kétüléses túrakocsi idén tavasszal még koncepcióként mutatkozott be, és talán meglepő, de soron kívül gyártásba küldi a BMW.
Már a bemutatójának helyszíne is megkövetelte, hogy gyönyörű legyen, a Comói-tónál minden évben megtartott Concorso d’Eleganza ugyanis a legelegánsabb veterán ritkaságok parádéja, ahol illik stílusos belépővel megjelenni, és a Skytop ezen a téren is biztos lehet magában. Adrian van Hooydonk, a BMW vezető dizájnere
olyan történelmi modellekhez méri az eleganciáját, mint a BMW 503 és a nem is annyira régi BMW Z8.
Nem tagadhatja le, hogy a jelenlegi 8-as sorozatra épül, és ennek köszönheti, hogy végül gyártásba kerülhet a Skytop.
Az alapokat adó modellnél feszesebb, izmosabb és egzotikusabb formájú lett, szoborszerű megjelentésével leginkább egy motoros jachtra emlékeztet. Jellegzetes cápaorra a BMW legszebb hagyományait idézi, és ezen a modellen a vese alakú hűtőmaszkot sem tudták elrontani, nem lett túlzás a mérete.
Bemutatópéldányán a bukókeretet és a kivehető tetőpaneleket is az utastér vörösesbarna bőrkárpitjával burkolták, a vevőkhöz kerülő példányok mindegyikét egyedi igények szerint szabják majd személyre. Gyártásba kerül néhány tanulmányautósan különleges megoldása is, például az ajtóba integrált szárnyak helyettesítik a kilincseket, és fényszórói a lehető legvékonyabbak, amiket utcai autóhoz fejlesztettek.
Most azt is elárulták a BMW-nél, hogy a 8-as sorozat melyik változatára épül a Skytop.
Természetesen a legerősebbre, az M8 Competition motorja pedig 4,4 literes biturbó V8-as, ami 625 lóerőre képes, a nyolcfokozatú automatával és az összkerékmeghajtással pedig 3,3 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni. Indulás előtt motorosan csukódnak be az ajtók, és a Bowers & Wilkins legjobb hifije is a szériafelszerelés része.
Nem volt szerencséje annak, akinek inkább a megosztó Z3 Coupé emlékét idéző, de már az új Z4-re épített Concept Touring Coupé tetszett volna egy évvel korábbról, mert azt végül nem küldte gyártásba a BMW. Az M4 Coupéból épített 3.0 CSL-ből azonban ötven darabot legyártottak, és ez lesz a Skytop sorsa is. Ötven vevője valószínűleg már a bemutatója előtt lecsaphatott rá, ezért felesleges kérdezni az árát, nem is árulták el.
Ez is érdekelhet: