A BMW-nél az M divízió eddig csak autókon dolgozott, de most elkészült a motorsportrészleg első kétkerekű modellje.
A hatalmas hűtőmaszkkal szerelt M3 és M4 Coupé mellett a BMW M részlege még egy újdonságot bemutatott: egy motorkerékpárt. Az M 1000 RR nem más, mint az eddig is kapható, gyárilag is elképesztő S 1000 RR még kiélezettebb, pályára szánt változata.
A 999 köbcentis, négyhengeres motor teljesítményét 212 lóerőre, a maximum fordulatszámát 15 ezerre növelték.
Az Akrapovic titánium kipufogóval 3,7 kilogrammot spóroltak a tömegén, az egész motor csak 192 kilogrammot nyom, képzelheted, hogyan megy.
Az idomok a BMW M jellegzetes piros-kék-fehér színében pompáznak,
a magasabb szélvédő és a szénszálas anyagból készült légterelő még több tapadást ad az első kerékre, amivel gyorsabban lehet kilőni. A kipörgésgátlónak ehhez még rajtautomata üzemmódja is van.
Competition csomag is elérhető a BMW első M-es motorkerékpárjához,
ami még több szénszálas elemet, könnyebb lengőkart és ellenállóbb láncot tartalmaz, és a 6,5 colos képernyőjén beépített GPS-es köridőmérő is helyet kapott.