Manapság már csak alig egy pár gyártó kínál egyterűt, pedig egykor nagyon népszerű volt ez a kategória, amire most a BYD csapott le, és bemutatta a saját hétüléses családi autóját, természetesen elektromos hajtással.

Az ezredfordulón még elképesztően népszerű volt az egyterű, a gyártók többféle méretben kínálták a családi autónak ezt a praktikus fajtáját. A szabadidő-autók divatja aztán elsodorta az egyterű modelleket, amelyek egymás után tűntek el a piacról. Nincs már Sharan és Galaxy sem, de a Scenic és az Espace neve is egy szabadidő-autót jelent.

Most erre a piacra lép be a BYD, ami mindennél jobban mutatja a kínai márka terjeszkedési szándékát.

Az egyterű nélkül maradt családos vevőkre ráadásul egy tisztán elektromos hajtású modellel csapnak le, amiből tényleg nem sokat találni a piacon. Aki ilyet szeretne, egyelőre a haszonjárműből lett kisbuszok közül válogathat.

Sem a neve, sem a dizájnja nem túl fantáziadús a BYD M6-nak, de azt meg kell hagyni, hogy harmonikus formájú,

tetszetős autó lett, még ha nem is túl karakteres a dizájn. A fényszórók formájáról BYD-nak ismerheted meg, és a hat- vagy hétüléses változatban kérhető utastérben is ott van középen az elforgatható táblagép.

4,71 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,69 méter magas a BYD egyterűje, ami a 2,8 méteres tengelytávval együtt tágas utasteret sejtet. Az Atto 3-hoz és a Seal U-hoz hasonlóan 204 lóerős, 310 Nm-re képes elektromotor hajtja az első kerekeket, amivel

a BYD egyterűje 8,6 másodperc alatt gyorsul százra, és ez alighanem bőven elegendő is.

Katalógusa szerint 71,8 kilowattórás akkumulátor került a karosszériába, ami a strukturális merevségért is felel, ezzel az engedékenyebb NEDC mérés szerint 530 kilométer a hatótávja. Más források szerint 55,4 kilowattórás akkuval, 420 kilométeres hatótávval is elérhető lesz az M6, az akkut tölteni 115 kilowattal lehet.

Külső áramforrásként is használható a BYD egyterűjének akkumulátora, ami kempingezés idején kimondottan hasznos lehet. Az M6-ot az indonéziai autószalonon mutatták be, és elsőként az ázsiai országban fogják árulni rendkívül kedvező, 21 500 eurónak megfelelő áron. Európai bevezetéséről egyelőre nincsenek hírek.

Ez is érdekelhet:

A vevőknek vonzó, a konkurenciának rémisztő – BYD Seal-teszt

Az 530 lóerős, összkerekes, mindennel felszerelt kínai elektromos szedán nemcsak azt mutatja meg, mit tudnak a kínai autók, hanem azt is, mennyire átrendezik majd a piacot.

Kompakt szabadidő-autó bemutatására készül a BYD

A BYD egyik bestsellere lehet az Atto 3-nál kisebb újdonság.

Tesla-verő árral itt a BYD Seal U

Vezettük a Tesla Model Y ellenfelének gondolt BYD-t.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így engedd be a dzsungelt az otthonodba

Megtaláltuk a rollert, ami végre az, amit kerestünk – A Boardy biztonságos, gyönyörű, és minden terepen használható

Új terepre merészkedik a minden eddiginél nagyobb Smart

További cikkeink a témában