Szegeden épít gyárat a BYD, ezért mostanában nagyobb figyelmet kap a kínai autómárka, aminek egyik újdonsága, a kompakt méretű szabadidő-autó Európában is könnyen a kínálat bestsellere lehetne.

Nem lassít a BYD, hiszen azok után, hogy három modellel megkezdődött a magyarországi forgalmazása, és bejelentették, hogy Szegeden építik fel az európai autógyárukat, idén év elején bemutatták a Seal U-t, a középkategóriás szabadidő-autójukat. Most pedig máris itt a BYD következő újdonsága, ami az európai piacon is nagy népszerűségre számíthatna.

A BYD egyelőre a kínai piacon használt nevén mutatta be az autót, de a Yuan Up egészen biztos, hogy más, felénk is jobban hangzó nevet kap, ha az európai utakra kerül. A dizájnját azonban nem szükséges átdolgozni, a kompakt szabadidő-autó jól sikerült, arányos formájú, amivel első pillantásra a nálunk is forgalmazott Atto 3 kisebb testvéreként ismerhetjük fel.

A méreteket nézve az újdonság az Atto 3 alá érkezhetne a BYD kínálatába.

4,31 méteres hossza tizennégy centivel, 2,62 méteres tengelytávja pedig tíz centivel rövidebb, mint az Atto 3-é, és ezzel a mérettel nálunk is sok érdeklődőre számíthatna. A belső térről közölt képek szerint divatos, naprakész berendezést kap az új modell.

A Yuan Up műszaki tartalmáról azt lehet tudni, hogy a Dolphinhoz hasonlóan az első kerekeit változattól függően 95 vagy 177 lóerős elektromotor hajtja, amivel a végsebessége 160 km/óránál korlátozott, míg a padlóba épített lítium-vasfoszfát akkumulátor kapacitása 32 és 45,1 kilowattóra, amivel 300-400 kilométeres hatótáv érhető el.

Ez is érdekelhet:

Tesla-verő árral itt a BYD Seal U

Vezettük a Tesla Model Y ellenfelének gondolt BYD-t.

Tényleg borít mindent a BYD a villanyautó-piacon? – Atto 3-teszt

Porsche, Bentley, Rolls-Royce tesztautók, de még új Suzuki modellek sem szoktak akkora figyelmet kapni a magyar utakon, mint ez a kínai villanyautó, a BYD Atto 3.

Most már biztos, hogy Szegeden fog elektromos autókat gyártani a BYD

Kínai márka most először épít autógyárat Európában, és éppen nálunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés