1952-ben ünnepelte az arany évfordulóját a Cadillac, amire stílusosan egy fényűző kabrióval, az elveszett városról elnevezett Eldoradóval készültek. A második generáció már nem egy különleges limitált széria volt, hanem egy költséghatékonyabban gyártható, de még mindig díszes vászontetős, mely így sokkal népszerűbb is lett.

Egészen az olajválságig az amerikai autóipar olyan volt, mint egy álomvilág vagy svédasztal, ahol minden lehetséges, és mindenki talál valami finomságot magának. Hatalmas limuzinok és családi kombik mellett ott voltak az izomautók és a kellemesen hömpölygő kabriók.

Nagyok és látványosak, ahogyan ez az 1955-ös Cadillac Eldorado is a rakétaszerű lökhárítóbabáitól a hátsó uszonyáig.

Gazdagon krómozott és az utolsó kis részletéig kidolgozott kabrió az Eldorado, amit arany logók és feliratok díszítenek. A Buick Roadmasteren és Oldsmobile Starfire 98-on túl a Cadillac Eldorado tényleg a General Motors csúcsát jelentette.

Motorterében egy 331 köbhüvelykes, tehát 5,4 liter lökettérfogatú V8-as van, amit két négytorkú Carter karburátor etet, teljesítménye 270 lóerő. A több mint 2,2 tonnás és 5,6 méter hosszú kabrióban opcionálisan rendelhető volt a klíma, az elektromosan állítható ülések és a motoros antenna is.

Ötvenegy éve egy tulajdonosa van ennek a piros bőrbelsős hófehér kabriónak, melyben még most is csak 24 500 kilométer van.

Teteje, az élénk piros beltere, a szőnyeg és a krómok kitűnő, eredeti állapotúak, de az autó motorja és karosszériája már átesett egy felújításon. Így újszerű megjelenésű, de kellően patinás Eldorado maradt, amelyben bárki szívesen élvezné a kaliforniai naplementét.

Ez is érdekelhet:

Maga az amerikai álom ez az ’59-es Cadillac Eldorado

A világ legnagyobb farokuszonyával szerelt amerikai autója volt.

A Cadillac is elkészült az elektromos luxusautójával

Mutatjuk a BMW i7 és a Mercedes EQS amerikai riválisát.

A világ leghosszabb gyártósorán készült – a Cadillac Allanté-sztori

Boeing 747-esekkel szállították a félkész autókat Olaszországból Detroitba, szerinted jó üzlet volt?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Mercedes elismerte, hogy mellényúlt a Hamiltont váltó pilótával

Egy vezető idegsebész Michael Schumacher állapotáról beszélt

Ilyen a herceg autógyűjteménye egy adóparadicsomban

További cikkeink a témában