Hegyomlásnyi erővel és szédítő gyorsulással itt a Corvette ZR1X, melyben egyszerre üt a kihegyezett nyolchengeres turbómotor és a hibrid hajtás.

1953-ban a New Yorkban rendezett General Motors Motorama kiállításon mutatták be az első Chevrolet Corvette sportautót, melynek üvegszálas karosszériája és klasszikus felépítése évtizedekig meghatározó volt. Hét generáció után a nyolcadik Corvette középmotoros lett és még hibrid is készül belőle. A szürreálisan gyors Corvette ZR1X-ben pedig egyszerre van ott a legerősebb LT7-es motor és az E-Ray hibrid hajtása.

2019 nyarán teljesen megváltozott a Corvette anatómiája és az arányai is, hiszen a nyolchengeres motor már nem az utastér előtt van, hanem mögötte. Ezzel együtt eltűnt belőle a kézi váltó is, a legizmosabb változatban pedig nem kompresszor van, hanem két hatalmas turbófeltöltő. A Corvette ZR1-ben és a ZR1X-ben lévő 5,5 literes, V8-as motor 1079 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1123 newtonméter nyomatéka van.

Ehhez jön még az első tengelyt hajtó 189 lóerős és 197 newtonméter nyomatékú villanymotor, mely így izmosabb, mint az E-Ray-ben. Az első kerekeket 258 km/órás (160 mérföld/óra) sebességig tekeri a villanymotor, magasabb tartományban már kizárólag a Corvette ZR1X hátsó kerekei hajtottak. Hibrid rendszere egy nettó 1,5 kWh-s (bruttó 1,9 kWh) lítiumion akkumulátorban tárolja az energiát.

1250 lóerőt és 1320 newtonméter nyomatékot kell kordában tartani a Corvette ZR1X-ben, ezért a kabinban is minden a vezetőről szól.

Meghatározó elemei a Corvette kétszemélyes utasterének a vezető köré csoportosított kezelőszervek. A modellfrissítés után a hosszanti gerincen sorakozó gombok eltűntek, ezentúl a digitális kijelző melletti érintőképernyőn érhető el a legtöbb funkció, alatta néhány gomb segíti a gyorsabb kezelést. Mivel már minden Corvette-ben nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó van, ezért jutott hely két pohártartónak is középen.

Egészen szédítő gyorsulást villant az összkerekes és hibrid Corvette ZR1X, a nagyjából 2 másodperces százas sprint rendesen az ülésbe présel.

Ez minden idők legerősebb és leggyorsabb Chevrolet Corvette-je, ezért alapból jár hozzá az elöl 10, hátul pedig 6 dugattyús féknyereg, melyek 419 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak. 290 km/órás tempóról 190-re 1,9 g-s a lassulás, szóval képes kegyetlenül az övre akasztani. Opcionálisan rendelhető hozzá ZTK Performance aerodinamikai csomag és a rugózatlan tömeget csökkentő szénszálas kompozit felnik is.

Eszelős erejével és hihetetlen gyorsulásával a hibrid Chevrolet Corvette ZR1X megmutatja, hogy van mitől félnie a Ferrarinak és a Porschénak is, de a mindent legyorsuló villanyautókat is megszorongatja a kilenc másodperc körüli negyedmérföldes gyorsulással, mely jól mutatja, hogy Amerikában mi a referencia.

Ez is érdekelhet:

Pokoli erő van a Chevrolet Corvette ZR1-ben

1079 lóerővel csap oda a Chevrolet Corvette ZR1, hogy megmutassa, milyen ütős sportautót tudnak az amerikaiak.

Minden idők leggyorsabb széria Corvette-je lett a hibrid

Az új Corvette E-Ray egyben az első összkerékhajtású Corvette is.

A legizmosabb V8-as szívómotorral jön az új Corvette Z06

Turbó nélkül ez a csúcs, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés