Hegyomlásnyi erővel és szédítő gyorsulással itt a Corvette ZR1X, melyben egyszerre üt a kihegyezett nyolchengeres turbómotor és a hibrid hajtás.

1953-ban a New Yorkban rendezett General Motors Motorama kiállításon mutatták be az első Chevrolet Corvette sportautót, melynek üvegszálas karosszériája és klasszikus felépítése évtizedekig meghatározó volt. Hét generáció után a nyolcadik Corvette középmotoros lett és még hibrid is készül belőle. A szürreálisan gyors Corvette ZR1X-ben pedig egyszerre van ott a legerősebb LT7-es motor és az E-Ray hibrid hajtása.

2019 nyarán teljesen megváltozott a Corvette anatómiája és az arányai is, hiszen a nyolchengeres motor már nem az utastér előtt van, hanem mögötte. Ezzel együtt eltűnt belőle a kézi váltó is, a legizmosabb változatban pedig nem kompresszor van, hanem két hatalmas turbófeltöltő. A Corvette ZR1-ben és a ZR1X-ben lévő 5,5 literes, V8-as motor 1079 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1123 newtonméter nyomatéka van.

Ehhez jön még az első tengelyt hajtó 189 lóerős és 197 newtonméter nyomatékú villanymotor, mely így izmosabb, mint az E-Ray-ben. Az első kerekeket 258 km/órás (160 mérföld/óra) sebességig tekeri a villanymotor, magasabb tartományban már kizárólag a Corvette ZR1X hátsó kerekei hajtottak. Hibrid rendszere egy nettó 1,5 kWh-s (bruttó 1,9 kWh) lítiumion akkumulátorban tárolja az energiát.

1250 lóerőt és 1320 newtonméter nyomatékot kell kordában tartani a Corvette ZR1X-ben, ezért a kabinban is minden a vezetőről szól.

Meghatározó elemei a Corvette kétszemélyes utasterének a vezető köré csoportosított kezelőszervek. A modellfrissítés után a hosszanti gerincen sorakozó gombok eltűntek, ezentúl a digitális kijelző melletti érintőképernyőn érhető el a legtöbb funkció, alatta néhány gomb segíti a gyorsabb kezelést. Mivel már minden Corvette-ben nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó van, ezért jutott hely két pohártartónak is középen.

Egészen szédítő gyorsulást villant az összkerekes és hibrid Corvette ZR1X, a nagyjából 2 másodperces százas sprint rendesen az ülésbe présel.

Ez minden idők legerősebb és leggyorsabb Chevrolet Corvette-je, ezért alapból jár hozzá az elöl 10, hátul pedig 6 dugattyús féknyereg, melyek 419 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak. 290 km/órás tempóról 190-re 1,9 g-s a lassulás, szóval képes kegyetlenül az övre akasztani. Opcionálisan rendelhető hozzá ZTK Performance aerodinamikai csomag és a rugózatlan tömeget csökkentő szénszálas kompozit felnik is.

Eszelős erejével és hihetetlen gyorsulásával a hibrid Chevrolet Corvette ZR1X megmutatja, hogy van mitől félnie a Ferrarinak és a Porschénak is, de a mindent legyorsuló villanyautókat is megszorongatja a kilenc másodperc körüli negyedmérföldes gyorsulással, mely jól mutatja, hogy Amerikában mi a referencia.

Ez is érdekelhet:

Pokoli erő van a Chevrolet Corvette ZR1-ben

1079 lóerővel csap oda a Chevrolet Corvette ZR1, hogy megmutassa, milyen ütős sportautót tudnak az amerikaiak.

Minden idők leggyorsabb széria Corvette-je lett a hibrid

Az új Corvette E-Ray egyben az első összkerékhajtású Corvette is.

A legizmosabb V8-as szívómotorral jön az új Corvette Z06

Turbó nélkül ez a csúcs, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

AMG-felni acéltárcsából? Az oroszok simán megcsinálják

Újraértelmezi a kompakt autót az elektromos Kia EV4

Selyempapírként gyűrődik egy dragster gumija rajtoláskor

További cikkeink a témában