Mintha a jövőből érkezett volna a BX, ami különösen igaz a 16 Soupapes változatra, ami már 160 lóerővel ringatja a Citroën-t.
Marcello Gandini igazán futurisztikus tanulmányautót rajzolt a Volvónak, de a Tundra túlzottan merész volt a svédeknek. Az extravagáns autókról is híres franciáknak azonban pont kapóra jött egy ilyen űrhajónak tűnő kompakt, ami a Citroën Visa után a második autó volt a Peugeot-val közös modellek között.
1982 októberében mutatták be a Citroën BX-et az Eiffel-torony alatt, amiből a gyártás 12 éve alatt több mint 2,3 millió darabot készítettek.
Igazi áttörő siker volt a BX, amiben hatalmas része volt a formatervnek is, mely a mai napig egyértelműen ütős. Alapjain ugyan osztozik a jóval konzervatívabb megjelenésű Peugeot 405-össel, de az ötajtós (és kombi) karosszériával, valamint a kényelmes hidropneumatikus futóművel teljesen más karakterű autó lett a BX.
Mindenki megtalálta a neki való Citroën BX-et, mert a szerény teljesítményű és felszereltségű változatoktól egészen a sportosig tartott a választék. Mind közül a versenyautónak készült, összkerékhajtású BX 4TC a legritkább, de a 16 Soupapes, tehát a tizenhat szelepes változat is a finomabb falatok közé tartozik.
55 lóerős a Citroën BX legszerényebb változata, a BX 16 Soupapes viszont masszívan emeli a tétet.
1,9 literes, négyhengeres motorja már nem karburátoros, hanem Bosch befecskendezős és hengerenként 4 szelepes, tehát összesen 16 (innen a 16 Soupapes elnevezés). 160 lóerő és 181 Nm nyomaték repíti az 1,1 tonnás Citroënt 8,6 másodperc alatt 100-ra. Ennél már tényleg csak a GTi és a 4TC gyorsabb.
1992. november 16-án rendelték meg a szürke színű BX 16 Soupapes-t, néhány héttel később pedig le is szállították Villejuif-ben lévő Citroën márkakereskedésbe. Első tulajdonosa Párizs és Loches városa közötti ingázásra használta több mint 26 éven át, de még így is csak 55 375 kilométer van az autóban.
Ez is érdekelhet: