Bemutatkozott Magyarországon a márka kisautójának jóval nagyobb változata. Bónusz Sharknado-hangulatú reklámfilm!

Csordás kolléga majdnem mindent részletesen megírt a Citroën C3 Aircrossról, vagyis a C3-nál 7 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú és 38 (!) centivel hosszabb, akár hétüléses változatban is rendelhető szabadidő-autójáról a nemzetközi menetpróbán, itt az anyag rengeteg fotóval:

Nagy menüben adhatom? – Citroën C3 Aircross-menetpróba

Az elsők közt próbáltuk ki a Citroën új szabadidő-autóját, ami hétüléses és elektromos változatban is jó vételnek számít.

Az árakról viszont még nem tudott részletesen beszámolni, mert azok most lettek nyilvánosak. A magyarországi bemutatón elhangzott, hogy a márka nemcsak merész, fenntartható, kényelmes és jó értelemben egyszerű, hanem elérhető autókat kínál, és tényleg sikerült jól árazni ezt a típust is, még úgy is, hogy az egyszerűség jegyében nincsenek kedvezmények, a megadott árak az árak, és kész.

A családi használatra is alkalmas – az ötüléses változat hátsó lábtere kategóriaelső, a csomagtere 460 literes – C3 Aircross 1,2 literes, háromhengeres, 100 lóerős turbómotorral és az alapnak számító You felszereltségi szinttel 7,29 millió forint. Ehhez 16-os acélfelnik járnak, a rádiót és az érintőképernyőt pedig a helyére rögzíthető okostelefon pótolhatja, van viszont manuális légkondi, elektromos első ablakemelők, motorosan állítható külső tükrök és hátsó parkolóradar.

A 145 lóerős hibrid nem kapható You csomaggal, a 113 lóerős elektromos változat viszont igen, a 44 kilowattórás akkuval az elméleti WLTP-hatótáv 300 kilométer – ez is remek ajánlat. A középső, Plus csomag felára 700 ezer forint, ezért többek közt már automata klímaberendezést, 17-es acélfelniket, 10,25 colos érintőképernyőt, rádiót, telefontükrözést és tolatókamerát is kapunk, a hibrid hajtáslánccal ez 8,99 millió forintba kerül.

Plusz félmillió a Max csomag, ebbe a karosszériától eltérő színű tető, holttérfigyelő, 17-es könnyűfém felnik, navigáció, vezeték nélküli töltő és fényre sötétedő belső visszapillantó tükör is tartozik. Kulcs nélküli nyitás és indítás viszont még felárért sem, ez csak később lesz rendelhető, és szintén később érkezik egy nagyobb akkus villanyváltozat, 400 kilométer elméleti hatótávval.

Az alapáras szín a Monte-Carlo kék nevű világoskék, a fehér felára 80 ezer, a szürke és a fekete 180 ezer, a Montana zöld fehér tetővel 330 ezer (Maxszal 180 ezer), az elixírvörös fekete tetővel pedig 390 ezer forint (Maxszal 250 ezer forint).

A benzinmotoros, Plus és Max felszereltségű C3 Aircrossokhoz rendelhetők a pótülések 390 ezer forintért: ilyenkor a második sorban is kisebb, de még elegendő a lábtér, hátul inkább csak gyerekeknek elég, de nekik is jut könyöklő és USB-C csatlakozó.

Az autót szokás szerint reklámkampánnyal vezetik be – ennél nem az egyszerűség, hanem a merészség volt a jelszó. Az üzenet, hogy senki nem tud ellenállni a kényelemnek, ezt kifejezendő pedig úgy repkednek a barnamedvék az autó körül az erdőben, ahogy a Sharknadó-ban a cápák szoktak, csak itt persze elmarad a hentelés.

A Citroën elérhető, szerethető, de nem unalmas márkának pozicionálja magát: a C3 Aircross ezt tökéletesen demonstrálja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

Három F1-pilóta is örökre átkozni fogja a legőrültebb Kanadai Nagydíjat

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés