![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_21_pallas_3-1024x640.jpg)
Nem múlhat el úgy a 2015-ös év, hogy ne emlékezzük meg egy képes összeállításban a Citroën DS-ről, amely úgy csapott be 1955-ben az autóiparba, hogy ahhoz képest a kilencvenes évek Fiat Multiplája például, vagy napjaink bármilyen típusa feltűnésmentes tucatholmi. Autós marketingben közkedvelt jelző a „forradalmi” – hát, a DS tényleg az volt.
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_19_4-1024x768.jpg)
A DS a déesse, vagyis istennő szóból ered. Túlzásokban általában erősek az autógyári marketingesek, de itt nem voltak szerénytelenek
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_19_berline-1024x640.jpeg)
Ezt honorálta is a közönség: már az első napon 12 ezer megrendelés érkezett rá, úgy, hogy egy métert sem vezették a vevők
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_19_17-1024x768.jpg)
Flaminio Bertoninak köszönhető a különleges és áramvonalas forma. A hidropneumatikus rugózás persze nagyon modern volt, de akkoriban még az elsőkerék-hajtás sem volt általános, nagyon nem
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_19_8-1024x768.jpg)
Műszaki különlegesség volt még a kuplung nélküli félautomata váltó. A hátsó kerekek cseréjéhez le kellett szerelni a hátsó sárvédőt, ami legfeljebb néhány percig tartott
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen-id-1024x640.jpg)
Egy évvel a DS után, 1956 októberében érkezett az ID 19, a DS olcsóbb változata, amelyben nem volt se félautomata váltó, se szervokormány
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen_ds_21_berline_12-1024x640.jpg)
A leglátványosabb modellfrissítésnél ikerfényszórót kapott a típus, nem is akármilyent: a belsők a kormány elfordításával kanyarirányba fordultak
![](https://player.hu/uploads/2015/12/citroen-ds3-1024x640.jpg)
És idáig jutottunk ma: a DS a Citroën almárkája, mindenféle forradalom nélküli, a prémiumkategóriához közelebbi tucatautókkal