Louis de Funès tette világszerte ismertté a Citroën Méharit, mely egy végtelenül egyszerű autó lehető legszerényebb kivitele, mégis töményen sugározza magából a francia Riviéra gondtalan hangulatát.

1968 májusában dobták piacra a franciák a Méharit, mely nevét egy gyorsan futó dromedár után kapta. Ez a fajta nemcsak közlekedésre, hanem versenyre is alkalmas, de utóbbi nem igazán jellemző a Citroën haszongépjárművére vagy felhasználástól függően strandautójára.

Három csavarral rögzített vékonyka kerekeiről hamar kiderül, hogy a Méhari valójában a Kacsa közeli rokona.

Alapjaiban a 2CV technikájára épül, de már több ponton inkább a frissebb Dyane és Ami modellekhez kapcsolódik. Valamivel több mint 600 köbcentis, léghűtéses, kéthengeres bokszermotorja egyértelműen jelzi a kapcsolatot, de a végtelenül puha futóműve is, melynek ebben az esetben nem a szántóföldek bukkanóival kell megbirkóznia, hanem a tengerparti homokkal.

Roland de la Poype gróf tervezte ABS műanyagból, ami könnyű és nem rozsdásodik, továbbá az egész autót könnyen takaríthatóvá teszi. Nincs benne szőnyeg és az üléskárpitoknak sem árt, ha slaggal locsolják. Még az Azur kivitel kékkel díszített fehér üléseire is bátran helyet lehet foglalni vizes fürdőruhában.

Ebben az esetben kibontva akrilnitril-butadién-sztirolt takar az ABS rövidítés, mely egy ütésálló képességgel, nagy keménységgel és szilárdsággal, valamint jó hőállósággal rendelkező műanyag.

1983 márciusában mutatták be az Azur limitált kiadást, mely könnyen felismerhető hófehér karosszériájáról és kék vászontetejéről.

Kicsit úgy néz ki, mint egy strandra tévedt guruló fóliasátor, aminek kiállása is elég jellegzetes. Az orrával a földet szaglássza, a hátulja pedig égnek mered. Egészen addig, amíg a szerencsés aranyifjú mögé fel nem pattan pár bikinis szépség.

1988-ig nagyjából 145 ezer Citroën Méhari készült, amivel nem számít kifejezetten ritkaságnak, egy hasonlóan kiváló formában lévő példányért, viszont akár 15 millió forintnak megfelelő összeget is kicsengetnek a kedves francia furcsaságok kedvelői.

Ez is érdekelhet:

A Méhari utódja lehetett volna ez a strandautó

Nem biztos, hogy hallottad már a Teilhol Tangara nevét.

Ezzel a Fiat 500-assal hódított a francia Riviérán az olasz playboy

Gianni Agnelli Boano karosszériás Fiat 500-asának nincs ajtaja és teteje sem, ezzel megteremtette a strandautó formátumot.

Milliós veterán a kopott, öreg Citroën furgon

Évtizedekig állt egy pajtában, és pont úgy is néz ki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés