A Citroen összefogott két francia céggel, és egy ötletes koncepciócsokorral mutatják meg, hogy milyen lehet a városi közlekedés jövője az önvezető autók korában.

Az autógyártók szerint az önvezető autóké a jövő, és számtalan tanulmányautót láttunk már, amiben olvasni, tévézni vagy aludni lehet útközben. A Citroën most összefogott két nemzetközileg is ismert francia céggel, és The Urban Collëctif néven megalkotott egy olyan futurisztikus koncepciót, ami egészen új szintre emeli a városi közlekedést.

A koncepció alapja a Citroën Skate, egy gördeszkaszerű önjáró padlólemez, ami a teljesen elektromos hajtásláncot tartalmazza

az akkumulátortól az elektromotorokon át az önvezetéshez szükséges szenzorokig. Az akku indukciósan tölthető, de ennél is érdekesebb a 360 fokos mozgásra képes kerék, amihez a Goodyear fejlesztett abroncsot.

A Citroën padlólemezére két francia céggel közösen terveztek meg városba való felépítményeket.

A nálunk a hirdetőplakátjairól ismert JCDecaux egy afféle gördülő buszmegállót talált ki, amire csak fel kell pattanni, hogy ülve vagy állva utazzunk rajta, és míg célba érünk, természetesen hirdetéseket és reklámokat nézegethetünk.

Két másik kapszulát a szállodaláncairól ismert Accor álmodott meg, ezek egyike egy mozgó fitneszterem.

Ha edzenél útközben, de a kerékpár valamiért nem a te műfajod, akkor akár evezhetsz, vagy bármi mást is sportolhatsz az önvezető járműben, és ehhez fogható autót eddig még tényleg nem sokat láttunk.

Szintén az Accor alkotása a Sofitel kabinja, aminek a berendezése egy szálloda lobbyjára emlékeztet,

az óriási kanapén a legnagyobb kényelemben juthatsz el az úticélodhoz. A Citroën kezdeményezése a nyílt forráskódú programok mintájára nyitva áll más cégek előtt: várják a további ötleteket az önjáró jármű hasznosítására.

Ha még nem világos, hogyan lehet ezeket a járműveket használni, akkor a Citroën videójából kiderül:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Végre egy balesetmegelőzési kampányvideó, ami úgy szörnyű, ahogy szörnyűnek kell lennie