Sok más autómárkához hasonlóan a Citroën is megújítja az arculatát, és ezzel együtt az emblémáját is, ami a száz évvel ezelőtt használt változathoz tér vissza.

Az utóbbi időben szinte minden autómárka újra cserélte az emblémáját, a divat az egyszerűsítés volt, aminek keretében a korábban cizellált, háromdimenziós emblémákat jóval egyszerűbb, kétdimenziós változatra cserélték. A megújulási hullámból nem marad ki a Citroën sem, amely száz év alatt kilencedik alkalommal újítja meg az emblémáját.

Persze nem válnak meg a jól ismert fogaskerekes motívumtól, csak éppen visszatérnek ahhoz az eredeti változatához, amit 1919-től kezdődően használtak.

Az embléma visszakerül az ovális keretébe, alatta a Citroën felirat betűtípusát is modernizálják. A fehér és szürke színek mellé újra bevezetik a kéket és a pirosat.

Az új arculatot hamarosan egy családi autó tanulmányán mutatják meg a világnak, aminek az új emblémáját már megmutatták. A piros logó körüli felületen a Citroën új szlogenje olvasható áttört mintával: Nothing Moves Us Like Citroën. A márka megújult arculata az autókon kívül a kereskedéseken és a hirdetésekben is megjelenik majd.

A Citroën legutóbb 2016-ban változtatott az emblémáján, és már akkor is egyszerűsítették a vonalait, a fogaskerekek kétdimenziósra váltottak, a feliratot pirosról szürkére cserélték. A mostani változás pedig a hagyományokhoz való visszatérést jelenti, és hasonlót tett a testvérmárka Peugeot is, amikor visszavezette a klasszikus oroszlánfejes emblémát.

Ez is érdekelhet:

A Peugeot levágta az oroszlán fejét és visszatette a pajzsba

Az oroszlánnak levágták a fejét és visszatették a pajzsba. Új emblémát kapnak a Peugeot-k, a jelszó: Quality time!

Ismered az autómárkák emblémáinak eredetét? Tudd meg ezzel a kvízzel!

Még az autórajongóknak is feladhatja a leckét a kvízünk néhány kérdése.

Felejts el mindent, amit eddig a Škodáról gondoltál! A Škodánál már el is felejtették!

Radikálisan újraértelmezi identitását a Škoda. A márkaarculati elemeket újraalkották, hétüléses koncepcióautójuk pedig a dizájnban is új fejezetet nyit.

És ezt olvastad már?
„Idióta baromnak kell lenned ahhoz, hogy azt állítsd, csak az autója miatt lett világbajnok”