Nem először mennek traktorral a Nürburgringre, és nemrég azt próbálták ki, mire képes a Claas legerősebb gépe a legendás versenypályán. A Xerion szinte végig padlógázzal teljesítette a kört.
Az 1997 óta készülő Claas Xerion 5000 nem egy szokványos traktor, hiszen négy egyforma méretű kereke van, állandó összkerékhajtással és négykerék-kormányzással, ráadásul a kabinja megfordítható, és mind a két irányban ugyanarra a sebességre képes. Az erdőkben, mezőkön, építkezéseken és repülőtereken is használt traktorral nem olyan régen egy újabb terepet vettek be: a Nürburgringet.
A 20,6 kilométer hosszú versenypályára elsősorban nem azért érkeztek a Claas traktorral, hogy rekordot állítsanak fel.
Christian Menzel autóversenyző a német Auto Motor und Sport magazin meghívására vezette végig a 17 tonnás traktort a pálya 73 kanyarján még 2020-ban, hogy kiderüljön, mire képes egy ekkora gép a Porsche 911-esekre méretezett aszfaltcsíkon. A kamerás kocsinak azért nem jelentett gondot tartani a lépést.
A három méternél jóval alacsonyabb üléspozícióhoz szokott pilóta az első ismerkedő körök után már bátran támadta a kanyarokat a 215 centis kerekekkel szerelt traktorral. Nem okozott volna gondot, ha letér a pályáról, de ha csak lehetett, az ideális íveket választotta.
A 12,8 literes, hathengeres Mercedes-motor 530 lóerős teljesítménye és 2600 Nm nyomatéka pedig lehetővé tette, hogy szinte mindenhol padlógázzal hajtson.
A Xerion végül 24 perc 50,57 másodperc – a Claas közleménye szerint egy perccel több idő – alatt ért körbe, ami 49,75 (illetve 47,85) km/órás átlagsebességet jelent, jóval többet a csapat által előre jósolt negyvenes átlagnál. „Egy versenyautóval háromszor is leköröztem volna a traktort” – mondja Menzel, de nem tudta nem hozzátenni, hogy gyorsabb volt, mint Walter Röhrl, aki évekkel ezelőtt egy veterán Porsche Diesel Junior traktorral teljesítette a pályát. Igaz, most jóval több lóerő állt a rendelkezésére.