Brezsnyevnek sok nyugati autó, Cadillac, Mercedes és Rolls-Royce is állt a garázsában, de természetesen a helyi gyártók is készítettek neki limuzinokat, mint például ezt az egyedi színű Csajkát.
1977-ben jelent meg a Csajka néven ismert szovjet luxusautó második generációja, a GAZ–14, aminek az első példányát nem más, mint a Szovjet Kommunista Párt főtitkára vehette birtokába. Leonyid Iljics Brezsnyev autóját a szokásos feketével ellentétben meggypirosra fényeztek, csak neki lehetett belőle ebben a színben.
Az új modell tervezése még 1967-ben kezdődött, de csak a hetvenes évek közepére készültek el a véglegesnek szánt változat prototípusával.
A gorkiji autógyár eleve Brezsnyev számára gyártotta le az első példányt még 1976 végén, hogy decemberben ünnepélyesen átadhassák neki a hetvenedik születésnapjára.
A következő évben még öt darab készült, majd utána indult be a sorozatgyártás, de összesen csak 1414 példányt gyártottak 1988-ig, amikor
Gorbacsov elrendelte a gyártás megszüntetését a társadalmi-politikai kiváltságok ellen indított kampány részeként.
Még a gyártósort és a dokumentációkat is megsemmisítették.
A hatvanas évek amerikai limuzinjainak stílusában tervezett, 6,11 méter hosszú Csajkát egy 5,5 literes V8-as motor hajtotta,
220 lóerős teljesítménnyel és 451 Nm maximum nyomatékkal. A gyári adatok szerint az üresen is 2,6 tonnás luxusautó 15 másodperc alatt gyorsult százra és 175 km/óra volt a végsebessége, de nem is ez volt a lényeg, hanem a fényűző belső tér.
A 000001-es alvázszámú példány az évek során lejjebb került a ranglétrán, majd a hivatali ideje után többször is tulajdonost váltott, míg Németországban kötött ki. Az autóban 72 500 kilométer van, pontosabban ennyit mutat az órája, és jelentős összeget kérnek érte: nemrég 120 ezer euróért árulták, ami 42 millió forintnak felel meg.