Háromhengeres motorra váltott már a Dacia Duster is

Az emissziós normák szigorítása a Dacia kínálatát is átalakította, a hagyományos szívómotorok helyét a méretcsökkentett turbós erőforrások veszik át. Mostantól már a Duster alapváltozata is ezer köbcentis motort kap.

A megbízhatónak tartott szívómotorok népszerűek voltak a Daciánál, de a környezetvédelmi normák változása miatt át kell adniuk a helyüket a kisebb, turbós motoroknak. A Duster alapváltozatát egészen eddig egy 1,6 literes, 115 lóerős négyhengeres benzinessel szerelték, de ez a motor már csak készletről érhető el.

ami ugyan kisebb teljesítményű, de ugyanolyan nyomatékú, mint a korábbi 1,6-os. A Nissan Micrában és Renault Clióban is látott ezres motor 100 lóerőre és 160 Nm-re képes, amivel a Dacia szabadidő-autója 12,5 másodperc alatt gyorsul százra és 168 km/óra a végsebessége.

a gyári adatok szerint egy-másfél literrel kevesebb, 6,3-6,8 liter közt alakul száz kilométeren. Az ára pedig nem sokkal több, Access belépőszinten százezerrel drágább a réginél, 3 199 000 forintba kerül.

Az 1,33 literes, 130 lóerős turbós négyhengeres olyan típusokból lehet ismerős, mint a Qashqai vagy az A-osztály, a középső Comfort felszereltséggel 4 299 000 forintba kerül, az összkerékhajtás 600 ezerrel dobja meg az árát.

Amikor még 1,2-es motor volt a Dusterben, ezt írtuk róla:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon