A Vissza a jövőbe filmek halhatatlanná tették a DeLoreant, de a DMC–12 sosem tudta valóra váltani John DeLorean álmát. A rozsdamentes acélkarosszériás sportautót most elektromos hajtással tették valóban jövőállóvá.

Még azelőtt csődbe ment a DeLorean, hogy a Vissza a jövőbe filmek népszerűvé tették volna a futurisztikus sportautót, de a DMC–12 gyártója a mai napig életben van. A DeLorean Motor Company az eredetinek megfelelő példányokat gyárt belőle, míg a John DeLorean lánya által alapított Next Generation Motors a márka jövőjét hivatott kitalálni. Most egy olyan DeLoreant mutatunk, ami nem ezekben, hanem egy angliai műhelyben készült.

Számtalan legendás típust alakított már tisztán elektromos hajtásúvá az Electrogenic, közötte olyan ikonokat, mint a Citroën DS, a Jaguar E-Type, az ős-Mini és a Porsche 356. Mostantól pedig a DeLorean DMC–12 is felkerült a kínálatukba, és bár a rozsdamentes acélkarosszérián semmit nem változtatnak, az eredeti 2,9 literes, újonnan is mindössze 132 lóerős V6-os motort korszerű elektromos hajtásra cserélték.

A teljesítménye nem éri el az 1,21 gigawattot, igaz, nem is szükséges villámlás a feltöltéséhez. Doki és Marty mit nem adtak volna egy ilyenért!

Az elektromos DeLorean hátsó kerekeit 218 lóerős, 310 Nm nyomatékú motor hajtja, ezzel az új életre kelt sportkocsi

öt másodperc alatt gyorsul százra, kevesebb, mint fele annyi idő alatt, mint a benzines eredetije.

Az elejében és a hátuljában osztották el a 43 kilowattórás akkumulátorcsomagot, ami nem tűnik nagynak, mégis elegendő 240 kilométeres hatótávra. Az elektromos DeLorean ráadásul csak 40 kilóval lett nehezebb a benzinesnél.

Modern elektromos hajtása azt is lehetővé tette, hogy rajtautomatát kapjon a DeLorean. A klímaberendezést potensebbre cserélték, opció az Android Auto, és a hátsó rendszámtábla alá rejtett töltőcsatlakozóról külső eszközök is tölthetők vagy működtethetők. A megrendeléséhez igencsak nagy rajongónak kell lenni, ugyanis az Electrogenic alkotásának ára a 100 ezer fontot is elérheti, ami több mint 45 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Nem időgép, hanem időkapszula ez az alig használt DeLorean

40 éves, de még csak ötezer kilométert futott.

Családi autót is gyártott volna a DeLorean, majdnem Lamborghini lett belőle

A DeLorean csődje miatt a sorozatgyártásra már nem került sor, csak a négyüléses modell tervei készültek el.

Mit szólnál egy biturbó V6-ossal hajtott DeLoreanhoz?

Stinger-motorral újították fel ezt a példányt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában