A Formula–1-gyel vitatkoznak Amerikában, egészen pontosan az Indianapolis Motor Speedway (IMS) teszi ezt, mégpedig egy szlogen miatt, ami miatt már tavaly is állt a bál.
A történet ott kezdődik, hogy az indianapolisi pálya egykori tulajdonosa, a Hulman and Company még 1986-ban levédette az – IndyCar kirakatversenyének számító – indianapolisi 500 mérföldes versenyére (Indy 500) a „the greatest spectacle in racing”, azaz „az autóversenyzés legnagyobb látványossága” szlogent, amit azóta is használnak az ominózus verseny kapcsán.
A tavalyi év elején viszont az F1 azzal a szöveggel hirdette be a versenynaptárhoz frissen csatlakozó Las Vegas-i Nagydíjat, hogy „the greatest racing spectacle on the planet”, azaz „a bolygó legnagyobb autóverseny-látványossága”. Majd a Miami Nagydíj kapcsán LL Cool J amerikai rapper a „the greatest spectacle in motorsports”, azaz „a motorsport legnagyobb látványossága” szöveggel harangozta be a futamot.
A szlogenek, hogy egyben is lásd a nüansznyi különbségeket:
- the greatest spectacle in racing = az autóversenyzés legnagyobb látványossága
- the greatest racing spectacle on the planet = a bolygó legnagyobb autóverseny-látványossága
- the greatest spectacle in motorsports = a motorsport legnagyobb látványossága
Természetesen akkor a szlogen egyik F1-változata sem nyerte el Doug Boles IMS-elnök tetszését, aki ezt minden esetben jelezte is az F1 felé, a miami incidens után pedig a felek megbeszélték egymással, hogy a jövőben kerülni fogják a hasonló megfogalmazást. Nemrég viszont ismét előkerült a Miamiban hallott szöveg az F1 kapcsán, ám most a sportág amerikai közvetítőpartnere, az ESPN használta fel azt a szlogent.
Az esettel kapcsolatban megszólalt Doug Boles, aki a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatával nem kicsit szúrt oda az F1-nek:
„Tudomásunk van arról, hogy a védjegyünket egy közvetítés promociójaként használják. Ismét tisztázni fogjuk a megfelelő emberekkel ezt a helyzetet, és készek állunk minden lehetséges intézkedést megtenni márkánk szellemi tulajdonának védelme érdekében. Továbbra is kiábrándító, hogy mások nem tudják megteremteni a saját márkájuk identitását anélkül, hogy a miénket ne sértenék.”
(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: