A kabrió után a keménytetős változatot is bemutatta a Fiat az 500-as új generációjából, ami tisztán elektromos hajtással érkezik, és akkora akkumulátora lesz, amivel a hatótávja meghaladja a divatos konkurensekét.

Idén márciusban leplezte le a Fiat az 500-as új generációját, aminek a formája a népszerű elődje retró stílusát folytatja, de teljesen új alapokra építették, a vászontetős kabrió után pedig most keménytetős, pontosabban panoráma üvegtetős, gazdagon felszerelt La Prima változatban is megmutatta a Fiat.

A dizájnerek megtartották a népszerű előd bevált stílusát, de tiszta lappal fogtak hozzá a tervezéshez.

A 3,6 méter hosszú újdonság ezzel hat centivel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb lett, a tengelytávja két centivel bővült. Az elektromotorja 119 lóerős, amivel 9 másodperc alatt gyorsul százra, de az 50-et már három másodperc alatt eléri, a végsebessége 150 km/óra.

Az autó méretéhez képest az akkumulátor kapacitása elég nagy, a 42 kilowattórás akku egy feltöltésével 320 kilométert tehet meg,

szemben a riválisának tekinthető Honda e és a MINI Cooper SE 220 és 235 kilométeres hatótávjával. A 85 kilowattos villámtöltés széria, így 35 perc alatt 80 százalékra tölthető, de 5 perc alatt 50 kilométerrel növelhető a hatótáv, ami elég lehet egy napra.

Az olaszok nem felejtettek el stílusos autót tervezni, az utastérben igényes tapintású, izgalmas mintájú felületek váltogatják egymást.

A kormánykerék mögé 7 colos színes kijelző, a középkonzolra pedig 10,25 colos érintőképernyő került új infotainment rendszerrel, ami vezeték nélkül is képes az okostelefon-tükrözésre, 360 fokos kamerarendszer is van.

A sávtartó és távolságtartó rendszerekkel az új 500-as az első városi miniautó, ami 2-es szintű önvezetésre képes.

A nagy akkumulátornak és a sok opciónak persze megvan az ára, a kabrió gazdagon felszerelt bevezető szériája 37 900 euróba kerül, és a keménytetős változatért is 34 900 eurót kérnek, ami 12 millió forintnak felel meg.

Júliustól a magyarországi kereskedésekben is rendelhető lesz az elektromos 500-as,

és reméljük, hogy sikerül 11 millió forint alatti árat belőni neki, mert akkor jogosult lesz az újonnan bejelentett 2,5 millió forintos állami támogatásra, és 8,5 millióért ígéretes konkurense lehet a divatos formájú, prémium minőségű elektromos városi autóknak.

Ez is érdekelhet:

Ezekre az elektromos autókra kaphatsz 2,5 millió forintos támogatást

Mostantól csak az eleve olcsóbb villanyautókat támogatja az állam. Mutatjuk, melyiket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés