Sok más ikonikus sportautó után a Lotus Esprit is elkészült modernizált kiadásban. Az Encor nevű brit startup fogta a sportautó eredeti, hetvenes évekbeli formáját, és a pályafutása végéről származó V8-as motorral ötvözte. A Series 1 egy olyan restomod lett, ami sokak szívét megdobogtatja, és méltó emléket állít a brit sportautógyártás egyik legfontosabb típusának.

Giugiaro által tervezett ék alakú formájával a Lotus Esprit a sportautók történelmének legendás példánya, aminek a világhírt A kém, aki szeretett engem című film hozta meg 1977-ben. Roger Moore egy üldözéses jelenet során hajtott vele a vízbe, ahol a sportkocsi egycsapásra tengeralattjáróvá vált, és ez a jelenet örökre beégett a popkultúrába, a poszterek sztárjává téve az Espritet.

Szokatlanul sokáig tartott az Esprit pályafutása, hiszen csak 2004-ben került ki a gyártásból, és ez alatt az idő alatt folyamatosan fejlődött. A kezdeti négyhengeres motorokat turbós erőforrások, majd 1996-tól egy saját fejlesztésű 3,5 literes V8-as váltotta fel, amivel az Esprit méltó ellenfele lehetett a korabeli legjobb sportautóknak.

Az Encor tervezői zseniális érzékkel nyúltak a legendához.

Felismerték, hogy a rajongók többsége a Giugiaro-féle korai széria tiszta vonalait imádja, de a késői modellek V8-as erejére vágyik.

Az Encor Series 1 alapját az 1996-tól gyártott Lotus Esprit V8 adja, annak karosszériavázát, motorblokkját és váltóházát használják fel hozzá, de a stílusa a régié.

Szénszálas karosszériát alkottak az eredeti üvegszálas helyett, és ez nemcsak a súlycsökkentést szolgálja, amivel az autó tömege 1200 kilogramm alatt marad, hanem lehetővé tette a formák olyan precíz kialakítását is, ami a hetvenes évek gyártástechnológiájával lehetetlen volt. Bár külsőre a hetvenes éveket idézi, a technikát a legapróbb részletig modernizálták.

Az eredeti 3,5 literes, ikerturbós V8-as motort teljesen újjáépítették.

Kovácsolt dugattyúk, új turbók és modern motorvezérlés segítségével a teljesítményt 400 lóerőre növelték, miközben kiküszöbölték az eredeti konstrukció megbízhatósági gondjait. A hírhedten kényes eredeti váltót is megerősítették, új áttételeket és egy modern, kéttárcsás kuplungot kapott, így a kapcsolási érzet precízebb lett.

Megtartották a bukólámpákat, de a fényszórókat modern LED-esre cserélték, a hátsó lámpák pedig az eredeti Fiat X1/9 alkatrészek high-tech újraértelmezésével születtek. A belső tér a Singer Porschék minőségét idézi, a műszerfalat egyetlen alumínium tömbből marták ki, a kárpitozás pedig a hetvenes évek jellegzetes kockás kárpitját hozza vissza.

Nem kell lemondani a modern kényelemről sem, bár sok gombjával analógnak tűnik, a háttérben klíma, modern infotainment és 360 fokos parkolókamera is dolgozik. A Series 1 ezzel a Lotus Esprit legszebb formáját egyesíti a valaha készült legjobb motorjával, és ennek megvan az ára: csak 50 példányt készítenek belőle, 250 millió forintnak megfelelő áron.

Ez is érdekelhet:

V6-os szívómotorral tér vissza az eredeti Honda NSX

A Pininfarinánál már dolgoznak az eredeti NSX felújított kiadásán, és nem elektromos lesz.

Szédítően modern formába öntötték a Jaguar E-Type-ot

Azt hitted, hogy nem lehet javítani az E-Type formáján? Nézd meg ezt!

A tizenkét legjobb restomod autó, ami csak kapható

Négyzetre emelték a youngtimer és veterán autókat ezek az építések.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
18% Norris
56% Verstappen
14% Piastri
2% Russell
11% Egy másik versenyző
Hirdetés