Mit tippelsz, mennyibe kerülne? Nem, még annál is több.
A Formula–1-es csapatoknak minden idényben kötelező legalább négy szabadedzésen lehetőséget adniuk újonc versenyzőknek – aminek célja, hogy fiatal tehetségek is tapasztalatot szerezzenek –, és mint kiderült, egyesek hajlandók súlyos összegeket fizetni ezért az esélyért. A McLaren és Alex Palou közötti jogi ügy* során napvilágra került dokumentumok pedig betekintést nyújtanak abba, mekkora pénzek mozognak a háttérben.
*Az Alex Palou és a McLaren közötti jogi eljárás oka az, hogy az IndyCar-bajnok Palou váratlanul visszalépett a 2024-re szóló, F1-es lehetőségeket is magában foglaló szerződésétől, ami miatt a wokingiak kártérítést követelnek tőle szerződésszegés miatt.
A Motorsport Magazine szerint a 2024-es Abu-dzabi Nagydíjon a Le Mans-győztes és kétszeres WEC-bajnok Hirakava Rjó
3,5 millió dollárt, azaz cirka 1,2 milliárd forintot fizetett azért, hogy egyetlen szabadedzésen vezethesse a McLarent, valamint a csapat két korábbi autójának tesztelésén való részvételért.
Ez volt a japán pilóta első hivatalos F1-es szabadedzése, ahol Oscar Piastri helyét vette át. Azóta Hirakava további három szabadedzésen is kapott lehetőséget, az Alpine-nal Japánban, majd a Haas színeiben Bahreinben és Spanyolországban.
Azt pedig már a McLaren-vezér Zak Browntól lehet tudni, hogy még Lando Norris is fizetett a programban való részvételért, mielőtt 2019-ben teljes értékű F1-es pilótává vált.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: