Az utóbbi években mindig elektromos autók nyerték el az európai év autója díjat, a jövő évi döntőbe azonban ismét bekerültek olyan újdonságok is, amelyek nem kizárólag elektromos hajtással kaphatók. Szerinted melyik érdemli meg a díjat?
Szokás szerint idén is az év végén derült ki, hogy melyik új modellek kapnak esélyt a következő évi európai év autója díjra. A zsűri ezúttal is 23 ország 60 autós újságírójából áll, ők választották ki a 35 autóból álló hosszú listáról azt a hét modellt, amit aztán alaposan letesztelnek, és szigorú pontozással értékelnek majd.
Az előző évben így alakult a döntő:
Az utóbbi években előtérbe kerültek a szabadidő-autók, majd egyre nagyobb teret hódítottak az elektromos autók és a kínai gyártók modelljei. Az idei hosszú lista sem alakult másként, szép számmal voltak rajta kínai autók is, a Stellantishoz tartozó Leapmotor és az MG két-két, a BYD pedig mindjárt négy modellel került a listára. De egyik sem került be a döntőbe. Mint ahogyan kimaradt többek közt az Alpine A390, a DS N°8, a Mazda6e és a Nissan Leaf.
Mutatjuk, hogy melyik hét autót küldte tovább a döntőbe a zsűri, aztán szavazz, hogy melyiknek adnád az év autója díjat 2025-ben!
Nehezen tudnánk megjósolni, hogy melyik döntős a legesélyesebb az év autója díjra, hiszen idén nincs egyértelmű favorit. A mezőnyben éppúgy megtalálható az olcsónak szánt és a prémium, az egyszerű és az elektromos, úgyhogy a döntő várhatóan izgalmas lesz. A neheze csak most jön, a zsűrinek pár hete van arra, hogy alaposan letesztelje a jelölteket.
Most először Spanyolországban, a Parc Motor Castellolí tesztpályán kerül sor az utolsó közös tesztre a hét döntős autó között. A szervezők a garantáltan jó időjárás és a Barcelona melletti, Montserrat-környéki hegyi utak miatt választották a helyszínt. A zsűrinek ezúttal is két magyar tagja van, Csikós Zsolt és Gajdán Miklós.
Az előző évben ez lett az eredmény:
A szabályok nem változtak, minden zsűritag 25 pontot oszthat szét a hét döntős között úgy, hogy egy autónak maximum tíz pontot adhat, és legalább ötnek pontot kell adnia, kiválasztva közülük a saját győztesét. 2025-re a szerintünk is fantasztikus Renault 5 vitte el a címet, és hogy ki lesz a jövő évi győztes, az a januári brüsszeli autószalonon derül ki.
Ez is érdekelhet:
