Nagy tételben fogadtunk volna rá, hogy az új Renault 5 kapja meg az európai év autója díjat, és a retró stílusú elektromos autó a zsűrit is meggyőzte, egyértelműen nyerte el a díjat a Kia EV3 és a Citroën C3 előtt.

Nagyrészt szabadidő-autók jutottak az idei európai év autója díj döntőjébe, de nem csak elektromos autókat választottak ki, hiszen a hét döntős közé benzines és hibrid modellek kerültek. Most először jutott a döntőbe a Dacia a minden eddiginél jobban sikerült Dusterrel, és rajtuk kívül a Cupra és a Hyundai is az első győzelmére hajtott.

Első körben 45 újdonság közül választotta ki a zsűri azt a hetet, ami a döntőbe jutott

Huszonhárom európai ország hatvan autós újságírója értékelte a döntőbe jutott modelleket, és az már a pontok bejelentésének elején látszott, hogy a hét autó közül a Renault 5, a Kia EV3 és a Citroën C3 közül kerülhet ki a győztes. A legtöbb zsűritagot adó országok közül a franciák persze az R5-re szavaztak, akárcsak az angolok, és még az olaszok is előnyben részesítették az Alfa Juniorral szemben.

Nem volt német autó az idei döntőben, a német autóipart a Győrben készülő Cupra Terramar képviselte,

amire értelemszerűen a spanyolok adták a legtöbb szavazatot, és sok pontot kapott a németektől is, akik viszont inkább a praktikus Kia EV3-ra szavaztak. A skandináv országok újságíróinak kedvence is a Kia volt, míg a két magyar zsűritag a Renault 5-öst kedvelte leginkább.

Megérdemelten kapott sok pontot az EV3, aminek még a német autós újságírók is a legtöbb szavazatot adták, de ez nem volt elég, hogy az EV6 után újra nyerjen a Kia
Az új Renault 5 végül 353 ponttal szerezte meg az európai év autója díjat 2025-ben,

és az elektromos Scenic előző évi győzelme után ez már a Renault nyolcadik elsősége a díj 1964-es alapítása óta. Az eredeti R5 a maga korában, 1973-ban csak öt ponttal maradt le az Audi 80 mögött, míg az elektromos utódja egyértelműen győzött az erős ellenfélnek számító Kiával szemben. Csak egyszer fordult elő a több mint hatvan év alatt, hogy egy márka egymás utáni két évben is győzött: a Fiatnak sikerült 1995-ben a Puntóval és 1996-ban a Bravóval és Bravával.

Imádtuk vezetni az új Renault 5-öst, és örülünk neki, hogy egy ennyire jópofa és vidám kisautó nyerte el az európai év autója díjat 2025-ben
Az A290 díjával az Alpine is elnyerte a vágyott elismerést, miután legutóbb az A110 döntetlenben mégis alulmaradt a Jaguar I-Pace-szel szemben

Mivel az Alpine A290 tulajdonképpen a Renault 5 sportváltozatának számít, ezért megosztva kapják meg a díjat. 291 ponttal lett a második a Kia EV3, 215 ponttal pedig a harmadik helyet érte el a Citroën C3, míg a Hyundai Inster 172 pontot, a Dacia Duster 168 pontot, a Cupra Terramar 165 pontot, az Alfa Romeo Junior pedig 136 pontot kapott.

Olvasd el, milyen volt vezetni az év autóját:

Még annál is sokkal jobb az új Renault 5, mint amilyennek látszik

Az elsők közt próbáltuk ki a Renault imádnivaló kisautóját, és az új R5 abban is remekelt, amire nem számítottunk volna tőle.

Ez is érdekelhet:

A Renault Scenic lett az európai év autója 2024-ben

A francia elektromos crossover az 5-ös BMW-t utasította maga mögé. Te melyik autónak adtad volna az év autója díjat?

Melyik is lett az év autója? Ha mindent tudsz a díjról, akkor ez a te kvízed

A legismertebb autós díj érdekességeire kérdezünk rá ebben az autós kvízben.

Nem tudnánk megjósolni, melyik lesz az év autója 2025-ben

A döntőbe jutott hét autó közül melyiknek adnád az év autója díjat?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Új csapatfőnöke lett Fernando Alonsóéknak

Európába érkezett az elektromos Mazda6e

További cikkeink a témában
Íme, Dubaj másik oldala, amibe nagyon könnyen bele lehet szeretni
Hirdetés