Hamarosan a magyarországi utakon is megjelennek az új Renault 5 első példányai, és addig is kiderült, hogy mennyit kérnek majd a retró stílusú elektromos kisautóért. Sikerült is tartani az előzetesen ígért árat, meg nem is.

Már akkor imádtuk, amikor 2021-ben a Renault megmutatta a prototípusát, és időközben kiderült, hogy az elektromos autóként visszatérő új Renault 5-öst nemcsak a retró stílusa miatt lehet szeretni, hanem azért is, mert elektromos autóként is nagyszerű lett. Már csak egy jó ár kell a sikerhez, és most azt is elárulta a magyarországi forgalmazója, hogy mennyit kérnek az autóért. Sikerült vajon tartani a 12 millió köré saccolt árat? Igen is, meg nem is.

Az új Renault 5 alapmodellje, az evolution változat ára 10 990 000 forintnál indul, ami versenyképesnek hangzik az elektromos kisautók között.

Ezért a pénzért azonban a szerényebb paraméterekkel rendelkező változat jár, 120 lóerős motorral, 40 kilowattórás akkumulátorral és 312 kilométeres hatótávval, ami városi használatra még mindig teljesen jó lehet. Ez is elég fürgének ígérkezik, 9 másodperc alatt gyorsul százra.

Az evolution változat látványra alig marad el a többitől, még a 18 colos dísztárcsák is elképesztően menők
Az a változat, amit a bemutatóján vezettünk, 150 lóerős motorral, 52 kilowattórás akkumulátorral és 410 kilométeres hatótávval, már 12 890 000 forintba kerül,

igaz, ezt az eggyel jobb, techno felszereltséggel adják. Az alapmodellhez képest többek közt az adaptív tempomattal, farmerszövet kárpittal, sötétített hátsó ablakokkal, 7-ről 10,1 colosra növelt műszeregységgel, vezeték nélküli telefontöltővel és tolatókamerával ad többet ez a felszereltség.

Persze már az evolution változattal is jól el lehet lenni, hiszen abban is van automata klíma, kulcsnélküli rendszer, navigáció, telefontükrözés és tolatóradar. Remek húzás a Renault-tól, hogy a zöld színt alapáron adják hozzá, és jól mutatnak a 18 colos lemezkerekekre húzott dísztárcsák is, amik az Alpine 5-ös felnijét idézik.

Csak az autó orrán lévő világító töltöttségjelző nem jár az alapmodellhez, de a hőszivattyút ahhoz is szériában adják.

Opciói közt fejlett vezetéstámogató rendszereket, parkoló asszisztenst, fűthető üléseket és kormányt találunk, feláras a 230 voltos hálózatra csatlakoztatható kábel, és a V2L rendszer is, amikor az autó akkumulátora áramforrásként használható. Az új Renault 5 legközelebbi riválisa, az elektromos MINI Cooper ára nagyon hasonló, 13 235 000 forintról indul a 184 lóerős motorral, míg a 136 lóerős Peugeot e-208-ért 13 750 000 forintot kérnek.

Ez is érdekelhet:

Még annál is sokkal jobb az új Renault 5, mint amilyennek látszik

Az elsők közt próbáltuk ki a Renault imádnivaló kisautóját, és az új R5 abban is remekelt, amire nem számítottunk volna tőle.

Megszeretteti veled az elektromos autózást az új Renault 4

Stílusosan retró és kényelmesen használható a jövő Renault 4-ese.

Minden méteren, minden kanyarban szórakoztat – Alpine A290

Ha izgalmas elektromos autót keresel, ez lesz a te autód.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában