Az előzetes után most részleteket is elárult a Hyundai a jópofa elektromos minijéről, ami Inster néven az európai utakra is megérkezik majd, és egészen figyelemreméltó paramétereket hoz a legkisebb elektromos autók kategóriájába.
Már egy ideje tudjuk, hogy a Hyundai lefelé tervezi bővíteni a Kona, az Ioniq 5 és az Ioniq 6 alkotta elektromos autóinak kínálatát, és nemrég azt is elárulták, hogy az európai piacokra is érkező városi kisautónak Inster lesz a neve. A kiindulópontját a koreai piacon már három éve kapható, jópofa stílusú Casper adja, ám azt csakis benzinesként árulták, az Inster pedig kizárólag elektromosként lesz kapható. Most az is kiderült, hogy mit kínál majd az újdonság.
Szerencsére az Inster megtartotta a Casper jópofa stílusát, amivel divatos városi mini lett,
mint amilyen a benzines modellek között a hamarosan búcsúzó Suzuki Ignis, vagy a Toyota Aygo X. A kerek menetfények és a pixelekből álló hátsó lámpák szerethető karaktert adnak a Hyundai legkisebb elektromos autójának, aminek a trendeknek megfelelve Cross néven szabadidős, crossover stílusú változata is lesz, vaskosabb lökhárítókkal és tetősínekkel.
Az első képekkel együtt a Hyundai elárulta az Inster méreteit, amiből kiderül, hogy nem egyszerűen elektromos hajtásúvá alakították a Caspert. A hosszát nem kevesebb, mint 23 centivel 3,82 méteresre növelték, a tengelytávja 18 centivel 2,58 méteresre nőtt, ami az egy mérettel nagyobb kisautók között szokott általános lenni. 1,61 méteres szélessége azonban elárulja, hogy az Inster nem a kisautók, hanem a minik közé sorolandó.
Méreteivel az új Hyundai Inster éppen a két legfőbb piaci konkurense között helyezkedik el,
9 centivel hosszabb, mint a megújult Dacia Spring, és 20 centivel rövidebb a nemrég bemutatott Citroën ë-C3-nál. Utastere négyszemélyes, és bár a csomagtere alapesetben 210 literes, a sínen csúsztatható hátsó ülések eltolásával 351 literesre bővíthető. A hátsó támlák előredöntésével 1050 literesre lehet bővíteni, sőt, az elsőket is lehajtva két személynek fekvőhelyet is ki lehet benne alakítani.
Ismerős lehet az Inster belső tere, a műszerfalára például két 10,25 colos kijelző került, egy a műszeregységnek, egy pedig az infotainment számára. Az okostelefon-kivetítés csak kábellel megy, de mindkét féle USB-csatlakozó megtalálható, és fizikai gombok is vannak a funkciók gyors eléréséhez.
A 64-féle színű hangulatfény és a 230 voltos fedélzeti töltő mellé a Hyundai praktikus kiegészítőket is tervezett az autóhoz.
Nem elektromos autóknak szánt platformra, hanem a benzines i10 és Casper padlólemezére épült az Inster, amit kétféle változatban lehet majd kapni. Már az alapmodell 42 kilowattórás akkuja is jóval nagyobb, mint amit a Spring kínál (24 kWh), a 49 kilowattórás pedig annál is nagyobb, amit a C3 kapott (44 kWh).
Az aprócska Hyundai Inster két változatának WLTP mérés szerinti hatótávja ezzel 300 és 355 kilométer,
tölteni váltakozó áramú töltőn legfelhebb 11 kilowattal, egyenáramú gyorstöltőn pedig 120 kilowattal lehet, 10-ről 80 százalékra fél óra alatt.
A teljesítménye miatt sem lehet lesajnálni, már az alapmodellben is 97 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, a nagyobb akkuhoz 115 lóerős motor jár. Az Inster ezzel 11,7 és 10,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 140 és 150 km/óra. Már nem kell sokat várni, hogy kipróbáljuk, az Inster a jövő év első negyedében érkezik az európai kereskedésekbe, az árát 20-25 ezer euró közé becsülik, ami 8-10 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: