A képek alapján azt mondanánk róla, hogy a 24 órás Le Mans-i futamra szánt versenyautó-prototípus, pedig az Evans-Kudzu Series I GT-t úgy építették meg, hogy közúton is használható legyen. A valaha készült két példány egyike nemrég cserélt gazdát.
A nyolcvanas évek végén John Evans mérnök tervezte és építette ezt a fantasztikus pályagépet a Kudzu Camel Light versenyautó mintájára, méghozzá úgy, hogy forgalomba is lehessen helyezni. Pedig a Series I GT felépítése mindenben a versenyautókéra hasonlít, az alumíniumból készült vázra karbon-kevlár és üvegszálas idomok kerültek.
A középre épített 5,7 literes V8-as Chevrolet-motor egyes források szerint 300, mások szerint 230 lóerős,
és ötfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az ereje szinte mindegy is, hiszen a Series I GT alig nehezebb, mint egy tonna, ezért a vezetése a leginkább a Le Mans-i versenygépekéhez fogható.
A felfelé nyíló ajtókon keresztül megközelíthető, bukókerettel védett, spártai hangulatú belső térben a versenyautók és az utcai modellek megoldásai keverednek,
a kormánykerék például levehető a könnyebb beszálláshoz, az ülések támlája nem állítható, de a kárpitjuk bőrből készült, és a klímaberendezés sem maradt ki a felszereltségből.
Nem tudni, hogy a Series I GT-t valóban használták-e közúton, de az biztos, hogy az órája szerint 50 ezer kilométert futott, ami nem kevés egy ilyen pályagépnél.
John Evans csak két példányt épített belőle, ettől 2006-ban vált meg, és most ismét eladósorba került. A fehérről narancsra fényezett példányért nemrég 66 ezer dollárt, azaz 20 millió forintnak megfelelő összeget fizettek a Bring a trailer aukcióján.
Az Evans-Kudzu Series I GT neve eddig teljesen ismeretlen volt számunkra, és ugyan messze nincs olyan nagy presztízse, mint a hasonlóan közútra épített Le Mans-stílusú prototípusoknak, a Mercedes-Benz CLK-GTR-nek, a Porsche 911 GT1-nek vagy a Jaguar XJR-15-nek, de az biztos, hogy azoknál jóval olcsóbban lehetett hozzájutni.
Ez is érdekelhet: