A Formula–1 több mint fél évszázada alatt sok márka megfordult már a szériában, de biztosan eljátszottál már a gondolattal, milyen lenne, ha a Ferrari és a McLaren mellett a hétköznapi típusok gyártói is beszállnának a cirkuszba. Most egy grafikus meg is mutatja.

Méghozzá nem a szokásos együlésesekről van szó, hanem az utcai modelleket egy az egyben alakították át F1-es autóvá, ami néha vicces, de egészen menő eredményeket is szült. Mondjuk az Audi R8-tól egyébként sem állt messze a versenypálya, de a széles gumikkal és nagy szárnyakkal elég ütős lett az eredmény.

A Porschéből is könnyen el lehet képzelni a versenyautót, különösen most, hogy úgy tűnik, tényleg jön a márka a Formula–1-be. Igaz, nem a 911-essel, amit a Fuchs felnis F1-abroncsokkal és a Martini festéssel tettek elképesztően dögössé. Olyan jól néz ki, hogy egy 918 Spyder helyett szuperautónak is megállná a helyét.

A Subaru név hallatán is a versenyzés ugrik be először, csak éppen egy másik szakág. A WRX STI a ralipályák ördöge, de miért ne állhatna helyt a japán márka a Formula–1-ben is? Talán nem tudtad, de a Subaru egy időben próbálkozott azzal, hogy motorszállítóként beszáll a száguldó cirkuszba, de végül kudarcot vallottak.

Sportkocsinak mondod a Ford Mustangot is, de azt azért nem hitted volna, hogy valaha Formula–1-es autóként is látni fogod. Mi sem hittük volna, hogy a jellegzetes sötétzöld színű klasszikus amerikai izomautót is feldobják a széles gumik és a nagy szárnyak.

De evezzünk más vizekre, itt van például a Rolls-Royce Phantom, ami nem is állhatna ennél messzebb a versenyzéstől, különösen az F1-től. Az átépített változat mégis megmozgatja a fantáziánkat, és azok a felnik egyszerűen fantasztikusan néznek ki!

Ha már alkalmatlan autókról volt szó, akkor itt van még két márka, ami egészen biztosan soha, de soha nem fog beszállni a Formula–1-be. A Jeep és a Smart a saját kategóriájukban elismertek, de a pályán semmi esélyük sem lenne, még így átépítve sem.

Végül pedig itt van még két autó, ami alaposan ellentmond a száguldó cirkusz elveinek. A Toyota Prius és a Tesla Model S a környezettudatosság bajnoka, és bár az utóbbi elég figyelemreméltó gyorsulásra képes, a tisztán elektromos hajtás egyelőre nem nyert teret az F1-ben.

Mint ahogyan ezek a teremtmények sem. Szerencsénkre.

Képek: Budget Direct

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon