Az első sorozatban gyártott Ferrari volt a 250 GT, amely a Pininfarina újonnan megnyitott torinói üzemében készült. A több mint háromszáz példány közül erre ötven évig gondosan vigyázott a gazdája.

A Ferrari és a Carrozzeria Pinin Farina már az ötvenes évek eleje óta dolgozott együtt, de a közös munka akkor még csak egyedileg rendelt karosszériákat jelentett. Ahogyan egyre nőtt a kereslet a Ferrari utcai sportautói iránt, úgy vált egyre nehezebbé az igények kielégítése, ezért az alapító Battista Farina úgy döntött, új gyárat épít Torinó külvárosában, Grugliascóban, a Ferrarival kapcsolatos üzletet pedig a dizájntól a gyártásig fiára, Sergióra bízza.

Battista Farina és Enzo Ferrari együttműködésének számtalan gyönyörű sportautót köszönhetünk
1958-ban mutatták be a Pinin Farina karosszériás 250 GT-t

1958-ban a párizsi autószalonon mutatták be a 250 GT újratervezett, Pinin Farina karosszériás változatát. Mivel ez volt az első Ferrari, ami már nem egyedileg, manufakturális módszerekkel, hanem sorozatban készült, ezért a karosszériáját úgy kellett megtervezni, hogy egyszerűbb kialakításával alkalmas legyen a tömeggyártásra.

A letisztult vonalvezetésével a 250 GT Coupé Pinin Farina a Ferrari egyik legszebb túrakocsijává vált.

A Borrani küllős kerekek, a dobfékek és a hátsó laprugós felfüggesztés a korabeli műszaki megoldásokat tükrözik, a szervózott fékrendszer és a teleszkópos lengéscsillapítás azonban újdonságnak számított akkoriban.

A 250 GT éke a háromliteres V12-es Colombo-motor, amely három Weber karburátorral 240 lóerőre képes,

négyfokozatú kézi sebességváltón keresztül természetesen a hátsó kerekeket hajtja.

A 4,7 méter hosszú túrakocsiból összesen 353 példány készült a Pinin Farina új gyárában, és a képeken látható a nyolcvankettedik, ami 1959 februárjában gördült ki az üzemből. Luigi Chinetti amerikai márkakereskedő adta el New Yorkban, majd Kaliforniába került, és 1975-ben vette meg Bill Charney vietnámi veterán katona, aki 47 évig megtartotta, és többször is felújította, egészen 2022-es haláláig a tulajdonában maradt.

Újonnan még szürkére fényezték, a jelenlegi vörös árnyalatát a kilencvenes évek derekán, egy felújítás során nyerte el. A fényezéséhez illik a Connolly bőrrel borított 2+2 üléses utastér színvilága, még a biztonsági övek is vörösek. A fakarimás kormánykerekével és a Veglia műszerekkel a korszak pompás Ferrarija ez a 250 GT, amit a Bring a trailer oldalán hirdettek meg, és nem sokkal az aukció vége előtt már 272 ezer dollárnál, csaknem százmillió forintnak megfelelő összegnél jár a licit.

Ez is érdekelhet:

A Ferrarik gyönyörű ékköve a 250 GT California Spider

Tizennyolc évesen kapta meg első tulajdonosa ezt a Ferrarit, mely mostanra tízmillió dolláros értékű, ritka veterán.

Bámulatos lenne a Ferrari 250 GT modernizált változata

Mégis ki merne átépíteni egy értékes veterán Ferrarit?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megkapta a Mitsubishi ASX azt az arcot, amit megérdemelt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés