Az első sorozatban gyártott Ferrari volt a 250 GT, amely a Pininfarina újonnan megnyitott torinói üzemében készült. A több mint háromszáz példány közül erre ötven évig gondosan vigyázott a gazdája.

A Ferrari és a Carrozzeria Pinin Farina már az ötvenes évek eleje óta dolgozott együtt, de a közös munka akkor még csak egyedileg rendelt karosszériákat jelentett. Ahogyan egyre nőtt a kereslet a Ferrari utcai sportautói iránt, úgy vált egyre nehezebbé az igények kielégítése, ezért az alapító Battista Farina úgy döntött, új gyárat épít Torinó külvárosában, Grugliascóban, a Ferrarival kapcsolatos üzletet pedig a dizájntól a gyártásig fiára, Sergióra bízza.

Battista Farina és Enzo Ferrari együttműködésének számtalan gyönyörű sportautót köszönhetünk
1958-ban mutatták be a Pinin Farina karosszériás 250 GT-t

1958-ban a párizsi autószalonon mutatták be a 250 GT újratervezett, Pinin Farina karosszériás változatát. Mivel ez volt az első Ferrari, ami már nem egyedileg, manufakturális módszerekkel, hanem sorozatban készült, ezért a karosszériáját úgy kellett megtervezni, hogy egyszerűbb kialakításával alkalmas legyen a tömeggyártásra.

A letisztult vonalvezetésével a 250 GT Coupé Pinin Farina a Ferrari egyik legszebb túrakocsijává vált.

A Borrani küllős kerekek, a dobfékek és a hátsó laprugós felfüggesztés a korabeli műszaki megoldásokat tükrözik, a szervózott fékrendszer és a teleszkópos lengéscsillapítás azonban újdonságnak számított akkoriban.

A 250 GT éke a háromliteres V12-es Colombo-motor, amely három Weber karburátorral 240 lóerőre képes,

négyfokozatú kézi sebességváltón keresztül természetesen a hátsó kerekeket hajtja.

A 4,7 méter hosszú túrakocsiból összesen 353 példány készült a Pinin Farina új gyárában, és a képeken látható a nyolcvankettedik, ami 1959 februárjában gördült ki az üzemből. Luigi Chinetti amerikai márkakereskedő adta el New Yorkban, majd Kaliforniába került, és 1975-ben vette meg Bill Charney vietnámi veterán katona, aki 47 évig megtartotta, és többször is felújította, egészen 2022-es haláláig a tulajdonában maradt.

Újonnan még szürkére fényezték, a jelenlegi vörös árnyalatát a kilencvenes évek derekán, egy felújítás során nyerte el. A fényezéséhez illik a Connolly bőrrel borított 2+2 üléses utastér színvilága, még a biztonsági övek is vörösek. A fakarimás kormánykerekével és a Veglia műszerekkel a korszak pompás Ferrarija ez a 250 GT, amit a Bring a trailer oldalán hirdettek meg, és nem sokkal az aukció vége előtt már 272 ezer dollárnál, csaknem százmillió forintnak megfelelő összegnél jár a licit.

Ez is érdekelhet:

A Ferrarik gyönyörű ékköve a 250 GT California Spider

Tizennyolc évesen kapta meg első tulajdonosa ezt a Ferrarit, mely mostanra tízmillió dolláros értékű, ritka veterán.

Bámulatos lenne a Ferrari 250 GT modernizált változata

Mégis ki merne átépíteni egy értékes veterán Ferrarit?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában