Egyetlen lóerőnek csak 1,6 kilogrammot kell vinnie, melyből már egyértelmű az is, hogy a plug-in hibrid Ferrari 296 Specale nagyon hegyes és gyors sportautó. Ráadásnak pedig elképesztően gyönyörű is.

Erősebb, könnyebb és élesebb a Ferrari 296 Speciale, mely hathengeres turbómotorral és konnektorról tölthető hibrid hajtással olyan fantasztikus elődöktől veszi át a pályanapokon bevethető középmotoros sportautó szerepét, mint a 360 Challenge, a 430 Scuderia, az utolsó szívómotoros 458 Speciale vagy a 488 Pista. Ezek mind olyan autók, melyekben meghatározó a hajtás, felejthetetlen a vezetési élmény és hiába kaphatnak rendszámot, valójában minden porcikájuk versenypályát kíván.

Finom bőrkárpittal a 296 GTB utastere már luxusautós, de a 296 Speciale egészen más karakter, itt az olyan könnyű anyagok, mint az alcantara és a karbon meghatározóak.

Szénszál erősítésű műanyag vázas kagylóülések vannak az utastérben, melyekhez akár versenyautós, több ponton rögzített öveket is lehet csatlakoztatni. Ez a biztonság mellett azért is fontos, mert a vezető szorosan az ülésbe kötve sokkal jobban érzi az autó mozgását és minimalizálja a felesleges mozdulatokat is, ezek pedig minimum értékes ezredmásodperceket jelentenek a köridőben. Megkönnyíti a Ferrari kezelhetőségét az új kormány is, melyre a korábbi érintőkapcsolók helyett fizikai gombok kerültek.

Mivel hosszú utazásokra inkább a Purosangue való, ezért a 296 Specialéban nem volt elsődleges szempont a csomagtér. Az átdolgozott aerodinamika miatt a Ferrari orrában 169 literes üregbe lehet pakolni a holmikat és a plug-in hibrid hajtáshoz elengedhetetlen töltőkábeleket, az ülések mögött pedig további 112 liternyi hely akad az opcionálisan elérhető, kifejezetten ehhez az autóhoz tervezett poggyászoknak.

Agresszívabb rajzolatú lökhárítói vannak, melyeken nagyobb hűtőnyílások vannak, hogy hatékonyabb legyen a hathengeres turbómotor, a hibrid hajtás és a fékek hőmenedzsmentje. Két kis szárny emelkedik a hátsó lámpák fölé, de van rajta aktív légterelő is. Mindenütt vannak rajta apró élek és nyílások, de mindnek szerepe van. Ezek az aprónak tűnő aerodinamikai elemek 250 km/órás sebességnél 435 kilogramm leszorítóerőt termelnek. A 296-os végtelenül harmonikus vonalait éppen csak annyira vadítják meg, hogy elegáns helyett inkább sportos legyen a Speciale.

Szárazon 1410 kilogramm a Ferrari 296 Speciale súlya, ennél 50 kilogrammal nehezebb a nyitható keménytetős 296 Speciale Aperta. Elődeihez képest két dugattyúval kevesebb van benne, cserébe viszont van egy villanymotor, mely a 7,45 kWh kapacitású akkumulátorból szívja az energiát. Ezzel zéró emissziós módban nagyjából 25 kilométert képes megtenni, de ezen nem is érdemes fennakadni, hiszen a Ferrari plug-in hibrid rendszere nem a takarékosság miatt van került az autóba, hanem a teljesítmény fokozása volt a cél.

2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 200-as osztást pedig 7 másodperc alatt éri el a Ferrari 296 Speciale, a végsebessége 330 km/óra.

Elődjeivel ellentétben a 296 Specialéban egy 120 fokos hengerszögű, 3,0 literes, két turbóval megfújt V6-os van, méghozzá szárazkarteres kenéssel. A 700 lóerős és 755 newtonméter csúcsnyomatékú benzinmotorhoz egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, a 296-osok tisztán hátsókerék-hajtásúak. A 180 lóerős villanymotorral együtt a Speciale modellek rendszerteljesítménye 880 lóerő, mely túltesz a Ferrari 12Cilindrin is. A Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban 1 perc 19 másodperc alatt zavar le egy kört a 296 Speciale.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos óda a tizenkét hengerhez – Ferrari 12Cilindri

Itt van 2024 legszexibb sportautója, a 830 lóerős Ferrari 12Cilindri!

Nagy örökséghez kell felérnie a Ferrari legújabb szupersportautójának

Az F40, az Enzo és a LaFerrari legendáját kell folytatnia, de 12 hengeres motor nélkül.

1030 lóerős extrém pályagépekkel lepett meg a Ferrari

Stradale és Spider változatban is itt az SF90 XX, ami versenyautónak tűnik, pedig közúton is használható.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

Három F1-pilóta is örökre átkozni fogja a legőrültebb Kanadai Nagydíjat

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés