Elhasznált állapotban találtak rá a 330 GTC-re, melyet a brit Ferrari specialista három év alatt olyan tökéletesre restaurált, mintha sosem fogott volna a gyönyörű olasz sportautón a folyamatosan rohanó idő.

1966-ban az olaszországi gyártósorról egyenesen a svájci Lausanne hivatalos Ferrari kereskedésébe szállították a 09069-es alvázszámú 330 GTC-t. Emmanuel „Toulo” de Graffenried báró szalonjából pedig a helyi lakos, Alfred Pinkas októberben gurította haza, amiért bizonyára még a jobbik környéken is irigyelték a szomszédok.

Már a korabeli sajtótól is elismerő szavakat kapott a Ferrari 330 GTC, amiről úgy gondolták, hogy tökéletes egyensúly a sportautó és a luxuskupé között.

Svájci pályafutása után kalandos élete volt a Ferrarinak, egészen onnantól kezdve, hogy Jose di Mase, a Banco Construccion vezető tisztségviselője vásárolta meg és exportálta a venezuelai Caracasba.

Amikor azonban beütött a '90-es évek recessziója, Di Masének menekülnie kellett Caracasból, ezért Alvin Rafael Acevedóra bízta az autót. A Ferrari azonban nagyon könnyen megszerettette magát abban a korban is, amikor ez nem volt más, csak egy öreg sportautó, így tulajdonosának ügyvédi segítséget kellett hívnia, hogy visszaszerezze a 330 GTC-t.

Mire Ricardo Koesling ügyvéd visszaszerezte az autót, addigra kékre fényezték, és az állapota messze nem volt a régi.

2015 novemberében aztán újabb hosszú út kezdődött a világjáró kalandor Ferrari életében, ekkor indult el Kaliforniából New Yorkon keresztül az Egyesült Királyságba, ahol a Bell Sport & Classic nekilátott a három éven át tartó felújításnak.

Lecsupaszították a karosszériáját, beszkennelték és átfogóan kiértékelték minden pontját annak érdekében, hogy a lehető legjobb formában keljen újra életre a 330-as, és ehhez a lehető legtöbb eredeti alkatrésze maradjon meg.

Kijavítottak rajta minden hibát, a horpadásokat és a rozsdás elemeket is eltávolították, mielőtt a fényezés során az Azzurro Metallizzato helyett visszakapta eredeti Verde Chiaro Metallizzato nevű, halvány zöldmetál színét.

Fekete bőr utastere helyett is újraalkották az eredeti hagyományos bézs bőrkárpitozást, csillogó krómokkal és míves órákkal.

Mechanikailag is teljesen megújult a 330 GTC, melynek 3967 köbcentis, Tipo 209/66 kódú motorja 300 lóerőt ad le 7000-es fordulaton. Colombo V12-esén 3 dupla Weber karburátor sorakozik.

1966-ban a Genfi Autószalonon mutatták be a Pininfarina karosszériás Ferrari 330 GTC-t, melyről úgy hírlett, hogy az első Ferrari volt, melyben élvezni lehetett a rádió hallgatását. Ezzel arra céloztak, hogy a 330 GTC nemcsak sportosan vezethető, hanem élvezhető csendes utazóautóként is.

Ez is érdekelhet:

Csillogás és tragédia a zöld Ferrari mögött

Sandra West nem színésznő volt, de nem véletlenül beszéltek róla Hollywoodban, és a Ferrari csak az egyik ok volt.

Az új Daytonával ismét fantasztikusat alkotott a Ferrari

A V12-es középmotoros szupersportautó már a bemutatója előtt elfogyott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új fényeket kap, de marad a nagy maszk a BMW 4-es Gran Coupén és i4-en

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés