Első ránézésre semmi különös nincs ebben a piros 360 Modenában. Persze azonkívül, hogy egy középmotoros Ferrari sportautó, amelynek gázpedálját biztosan te is szívesen taposnád bele a szőnyegbe. Különlegességét egy olyan opciós tétel adja, melyet csak nagyon kevesen rendeltek meg hozzá.

Fejlesztése egészen az alapoktól indult, melyben az amerikai Alcoa Corporation segített a Ferrarinak, hogy 40 százalékkal merevebb, mégis könnyű alumíniumvázat fejlesszenek a 355-öst leváltó középmotoros modellnek. A 360-as gömbölyded formaterve a Pininfarina stúdiónál dolgozó Goran Popović keze alatt készült, aki nemcsak a korábban megszokott vonalakkal szakított, hanem a bukólámpákkal is.

1999-ben indult a 360 Modena gyártása, és egészen az F430 érkezéséig ez volt az egyik legnépszerűbb Ferrari.

Kupé változatából 8800 darab készült, közel ennyi kabriót és további 1288 darab Challenge Stradale verziót gyártottak szűk hat év alatt Maranellóban. Csak 60 kilóval nehezebb a kupénál a Spider változat, mely megjelenése után hamar vezetni kezdte az eladásokat.

Mindkét modellben a Tipo F131 kódú V8-as szívó benzinmotor 3,6 literes változata van az utastér mögött. A gyönyörű hangú olasz nyolchengeres 395 lóerős teljesítményét 8500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 373 Nm.

5 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, és akár 295-tel is száguldhat. Szóval így, több mint két évtized után is hívhatjuk gyorsnak.

Még az üvegen át csodálható motortérről sem kellett lemondania annak, aki a nyitható vászontetős Spider változatot választotta, de sokaknak a hagyományosabb kétajtós volt szimpatikusabb. A szellős utazás élménye azonban nekik is megmaradt.

Mivel a sportautó teteje rövid, ezért a hátracsúszó üveg nem jöhetett szóba, így az olaszok egy retesszel oldható, kivehető panelt terveztek erre a célra. A furcsa alakú elemet az ülések mögött lehet elhelyezni az erre a célra varrt bőrtáskában.

Nem sokan éltek vele, csak huszonöt vásárló rendelte meg a gyári napfénytetőt a 360 Modenához.

51 814 kilométert mutat a piros fényezésű, fekete bőrrel kárpitozott 360 Modena órája, melyet az utóbbi években újítottak fel tökéletes állapotúra, miután a beltéri gombok elkezdtek ragadóssá válni. Most viszont újra makulátlan állapotában lehet élvezni, akár nyitott tetővel is.

Ez is érdekelhet:

Kézi váltó teszi igazán kívánatossá ezt a kék Ferrari 599 GTB-t

Három pedál és egy gyönyörű nyitott váltókulissza a kék 599-es Ferrari éke.

Új korszakot nyitott a Ferrari 365 GT4 BB

Nem volt más választása a Ferrarinak, villantani kellett egy 12 hengeres, középmotoros sportautót. Ami a 365 GT4 BB-vel kezdődött, az sokáig meghatározta a Ferrarit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában