Akik igazán élvezni szerették volna a nyarat a francia tengerparton vagy Olaszországban, azok tényleg csak az utazást tudták le egy pazar gran turismoval vagy kabrióval, a parti élvezetekhez még ennél is nyitottabb strandautót használtak, mint ez a Michelotti karosszériás Ferrari 365 GTB.

Hosszú orrával és egyértelműen a 70-es évek felé forduló vonalaival a Ferrari 365 GTB, vagy ismertebb nevén a Daytona minden idők egyik legjellegzetesebb sportautója. A legtöbb kupé karosszériával készült, a kétszemélyes, nyitható vászontetős Spider pedig annyira ritka jelenség, hogy még a Miami Vice-ban szereplő leghíresebb darab is csak egy replika. Michelotti azonban volt olyan merész, hogy strandautót készítsen a V12-es sportkupé alapjaira.

Nem ismeretlen műfaj a strandautó, hiszen a Volkswagen Bogár alapú buggy-k sokak hangulatát dobták fel.

Olaszországban és a Franciaországban is szaladgáltak Fiat 500-asból átalakított, teljesen nyitott kisautók, később pedig a Citroën Méhari lett népszerű választás erre a célra. Ezeket az autókat általában nem féltették, hiszen vizes fürdőruhával és homokos lábbal szálltak be a nyári napfényt élvező emberek.

Amíg a Méhari és az 500-as is kéthengeres volt, addig a Volkswagen négyhengeres bokszermotorját használó, üvegszálas karosszériás buggy-k szinte gyorsnak és túlmotorizáltnak számítottak, igazi élvezeti cikk lett belőle, amivel öröm a tengerpart homokján száguldozni. Erre tett rá egy lapáttal Giovanni Michelotti, amikor elkészítette a tizenkét hengeres Ferrari Beach Car-t.

Még Monte Carlo környékén sem volt olyan magas az élet, hogy bárki megengedhette volna magának a Daytona strandautót.

Valamikor a 70-es években azonban Khalifa bin Hamad Al Thani, a katari emír megkereste a luxusautókkal foglalkozó svájci importőrt, Willy Felbert, hogy egy tagadhatatlanul nyári autót szeretne. Felber lelki szeme előtt azonnal megjelent a pénzzel tömött kassza és hamar felkereste az egyesek szerint merész, mások szerint minimum megosztó formaterveiről híres torinói karosszériaépítőt, Giovanni Michelottit.

Három hónapos folyamat vette kezdetét, melynek a végén egy égszínkék színű, farmer kárpitozású autót adtak volna át a katari emírnek, aki az olajválság hatásaira hivatkozva lemondta a megrendelést. Michelotti azonban úgy döntött, hogy befejezi az autót, így végül bronz metálfénnyel és kék bőrbelsővel készült el a Ferrari Beach Car. Az egyedi építésű, tető és ajtók nélküli strandautót az 1976-os Genfi Autószalonon mutatták be.

Ez is érdekelhet:

Elragadó és páratlan ritkaság a Ferrari Daytona első prototípusa

Megmenekült a bontás elől, most millió dolláros ritkaság ez a Ferrari prototípus.

Gyönyörű ínyencség a piros Ferrari Daytona Spider

1973 márciusában készült el a nyolcvankilencedik Ferrari Daytona Spider, melyet aztán azonnal Amerikába szállítottak.

Erre sem a világ, sem a Ferrari nem volt felkészülve

Enzo Ferrari kénytelen volt Fiattal járni, ezért azonnal rábólintott a négyajtós Ferrarira.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

További cikkeink a témában
Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért
Hirdetés