Mintha egyenesen a vázlatfüzet lapjáról gurult volna le, úgy néz ki az az egyedi Ferrari 812 Competizione, melyből egyetlen darabot készített a Tailor Made részleg a New Yorkban tartott jótékonysági gálára.
Azoknak szól a 812 Competizione és a 812 Competizione A, akik a klasszikus Ferrarikat kedvelik, tehát mindenféle hibridrendszer nélkül, az orrában a tizenkét hengeres szívómotorral. Pontosan ilyen a 812 Superfast élesebb változata, melyből csak 999 darabot készít a Ferrari, de egyiket sem ennyire nemes céllal.
Kifejezetten a New Yorkban tartott jótékonysági eseményre készítették ezt a sárga 812-est.
Egyetlen árva fillért sem tart meg majd a végösszegből a Ferrari, mindet a jó ügy érdekében ajánlották fel az olaszok. Szép üzenete van és a jövőben komoly gyűjtői értéke lehet a megismételhetetlen autónak, mely feltűnő színével és kontrasztos fóliázásával azt mutatja meg, hogy a formatervezők és mérnökök milyen elemeket fejlesztettek ahhoz, hogy a 812 Superfastból Competizione legyen.
Nagyon látványosak a változások, hiszen a Superfast egy elegáns sportautó, a Competizione pedig a látványos aerodinamikai elemekkel és a lökhárító szélén kivezetett masszív kipufogókkal már sokkal inkább versenypályát kíván. Matt sárga fényezésére Flavio Manzoni vázlatából emelték át a vonalakat és a kis jegyzeteket. Ellentétben a Bugatti Chiron Super Sport Golden Erával, itt nem bajlódtak a különleges fényezéssel, hanem a jóval egyszerűbb fóliát választották.
Legalább annyira sárga kívül, mint amennyire sárga belül a 812 Competizione.
Fényezéséhez tökéletesen passzoló sárga Alcantara kárpitozása már sokkal igényesebb munka, mint a matricázott karosszéria. Az anyagba hímezett tollvonások és megjegyzések izgalmassá teszik a sportautó utasterét, amiben a főszerep nem egy központi kijelzőé, hanem a kormányé és a sportüléseké. A fém pedálsor és a hatalmas váltófülek megüzenik, hogy a 812-ben a vezetés a lényeg, nem a színház.
Karbon pengével kettészelt gépházteteje alatt a Ferrari 65 fokos hengerszögű, szívó V12-es benzinmotorjának 6,5 literes változata van. A 812 Competizionéban 830 lóerőt ad le 9250-es fordulaton és 692 Nm nyomatéka van 7000-nél. A kétüléses kupé kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 340 km/óra a végsebessége. Ezt azonban aligha fogja sokszor kipróbálni az, aki erre a műtárgyra licitál majd.
Ez is érdekelhet: