Mintha egyenesen a vázlatfüzet lapjáról gurult volna le, úgy néz ki az az egyedi Ferrari 812 Competizione, melyből egyetlen darabot készített a Tailor Made részleg a New Yorkban tartott jótékonysági gálára.

Azoknak szól a 812 Competizione és a 812 Competizione A, akik a klasszikus Ferrarikat kedvelik, tehát mindenféle hibridrendszer nélkül, az orrában a tizenkét hengeres szívómotorral. Pontosan ilyen a 812 Superfast élesebb változata, melyből csak 999 darabot készít a Ferrari, de egyiket sem ennyire nemes céllal.

Kifejezetten a New Yorkban tartott jótékonysági eseményre készítették ezt a sárga 812-est.

Egyetlen árva fillért sem tart meg majd a végösszegből a Ferrari, mindet a jó ügy érdekében ajánlották fel az olaszok. Szép üzenete van és a jövőben komoly gyűjtői értéke lehet a megismételhetetlen autónak, mely feltűnő színével és kontrasztos fóliázásával azt mutatja meg, hogy a formatervezők és mérnökök milyen elemeket fejlesztettek ahhoz, hogy a 812 Superfastból Competizione legyen.

Nagyon látványosak a változások, hiszen a Superfast egy elegáns sportautó, a Competizione pedig a látványos aerodinamikai elemekkel és a lökhárító szélén kivezetett masszív kipufogókkal már sokkal inkább versenypályát kíván. Matt sárga fényezésére Flavio Manzoni vázlatából emelték át a vonalakat és a kis jegyzeteket. Ellentétben a Bugatti Chiron Super Sport Golden Erával, itt nem bajlódtak a különleges fényezéssel, hanem a jóval egyszerűbb fóliát választották.

Legalább annyira sárga kívül, mint amennyire sárga belül a 812 Competizione.

Fényezéséhez tökéletesen passzoló sárga Alcantara kárpitozása már sokkal igényesebb munka, mint a matricázott karosszéria. Az anyagba hímezett tollvonások és megjegyzések izgalmassá teszik a sportautó utasterét, amiben a főszerep nem egy központi kijelzőé, hanem a kormányé és a sportüléseké. A fém pedálsor és a hatalmas váltófülek megüzenik, hogy a 812-ben a vezetés a lényeg, nem a színház.

Karbon pengével kettészelt gépházteteje alatt a Ferrari 65 fokos hengerszögű, szívó V12-es benzinmotorjának 6,5 literes változata van. A 812 Competizionéban 830 lóerőt ad le 9250-es fordulaton és 692 Nm nyomatéka van 7000-nél. A kétüléses kupé kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 340 km/óra a végsebessége. Ezt azonban aligha fogja sokszor kipróbálni az, aki erre a műtárgyra licitál majd.

Ez is érdekelhet:

Megtanít élvezni az életet a Ferrari Roma Spider

Egy jó tengerparti út és a Ferrari Roma Spider olyan program, amit mindenkinek szívből kívánunk.

1030 lóerős extrém pályagépekkel lepett meg a Ferrari

Stradale és Spider változatban is itt az SF90 XX, ami versenyautónak tűnik, pedig közúton is használható.

Gyönyörű a KC23, a Ferrari megismételhetetlen pályagépe

Páratlan szépség az egyedi Ferrari KC23.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában