Nyolcvannégy kilogrammal nehezebb a Ferrari Roma Spider, mint a kupé változat, viszont továbbra is egy erős és gyors sportautó, ami bőven ad okot az utazás és a nyár élvezetére.
Igazán gyönyörű Ferrari a Roma, hiszen ezen az autón látszik igazán, hogy az olaszoknak szívügye az orrmotoros sportautó, ehhez pedig a 60-as évekből merítették az arányokat és a formákat, melyeket modern részletekkel egészítettek ki. Finoman hullámzó vonalai és letisztult felületei vannak, a sárvédő domborításai és a gépháztető akár a legendás 250 GTO-n. A vékonyra szabott LED-es lámpák és a tökéletes kidolgozású utastér azonban egyértelműen jelzik, hogy a Roma egy új korszak Ferrarija.
1969 óta nem született olyan Ferrari, mint az orrmotoros és vászontetős Roma Spider.
Alig több mint százhúsz darab készült a Ferrari 365 GTS 4-ből, melyet a legtöbben csak Daytona Spiderként ismernek. Ez volt az olaszok utolsó orrmotoros és vászontetős kabriója, melyet a Miami Vice krimisorozatban szereplő replika tett igazán híressé. Most azonban évtizedek után visszatér a Roma Spiderrel az a műfaj, melyben hosszú időkig rengeteg emlékezetes autót alkotott a Ferrari.
Annyira végtelenül harmonikus a kupé változat, hogy ehhez képest a Roma Spider nyitott tetővel megszokást kíván. Leginkább a meredeken álló hátsó üléstámlák és a kiemelkedő fejtámlák alkotta púp adja a forma furcsaságát. Négyszemélyes kabrióként is lehet használni a Roma Spidert, de ezt a funkciót csak rövid távokon érdemes bevetni.
Sokkal érdekesebb, hogy a hátsó üléstámlák gombnyomásra kiemelve szélfogóként bevethetőek. A kellemetlen örvényeket megszüntető rendszer akár 170 km/órás sebességig is kapcsolható. Az olasz mérnökök állítása szerint ez a hagyományos, hálós anyagból készült szélfogóknál harminc százalékkal hatékonyabb.
Hagyományos vászontetőnek tűnik, de technikájában a keménytetőkhöz áll közelebb a Roma Spideré.
Amíg régebben valóban akár többrétegű vászonnal készültek a kabriók, addig a modern nyitható tetős autók szerkezete már sokkal inkább hasonlít a Portofino keménytetejére. Az elegáns anyag alatt ugyanis kemény panelek találhatóak, így javul az utastér zajkomfortja.
60 km/órás sebességig nyitható és csukható a Roma Spider ötrétegű teteje, mely 13,5 másodperc alatt tűnik el a tonneau cover alatt. Mivel csukott állapotban csupán 220 milliméter magas a tető, ezért a csomagtérből is keveset kellett csak beáldozni, a kabrió változatban 255 liter áll rendelkezésre az utazáshoz.
Rengeteget dolgoztak a mérnökök Roma Spider aerodinamikáján.
Nem volt könnyű dolguk, hiszen a Roma Spidernek csukott és nyitott tetővel is működnie kell, ezért sokat dolgoztak a tető megfelelő vonalvezetésén és az aktív hátsó légterelő programozásán. High Downforce üzemmódban akár 95 kg leszorítóerőt termel. Nagy kihívás jelentett a szélzaj kiszorítása a nyitott Roma utasteréből, de a Ferrari szerint a kupéhoz közeli, mégis nagyobb szabadságérzetet nyújtó élményt sikerült elérni.
Kilencven fokos hengerszögű, 3,9 literes, két turbóval megfújt V8-as motorja a csodálatos hangi élményen túl 620 lóerőt ad le 5750 és 7500 között, maximális nyomatéka pedig 760 Nm. Ezzel a Roma Spider 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 200-as tempót pedig 9,7 másodperc alatt lépi át, végsebessége pedig 320 km/óra.
Száraz súlya 1556 kilogramm, mely remek érték egy nyolchengeres, négyüléses és nyitható tetős autótól. Összehasonlításképpen a Roma Spider érkezésével leköszönő, keménytetős Portofino M 1664 kilogrammot nyom.
Ez is érdekelhet: