Mindig vannak olyanok, akik nem elégednek meg a szokványossal, de ehhez nem a meghökkentő extravaganciát választják, hanem a visszafogott és időtlen eleganciát. A tradicionális olasz versenyszínre fényezett Ferrari az autós világ alapeleme, pedig az Enzo is mennyire jól néz ki a piroson túlmutató ezüstben.
Teljesen új irányt vett a Ferrari csúcsán trónoló Enzo, mint a vállalat korábbi szupersportautói, mert a puritán F40-es és F50-es után ez sokkal inkább luxusautónak tűnhet a használható méretű csomagtérrel, különböző kényelmi funkciókkal és az automata váltóval.
Formatervét a Pininfarina stúdiónál dolgozó japán Ken Okuyama jegyzi, aki látványosan határozott vonalakat húzott.
Megosztó dizájnja azonban betalált a potenciális vásárlóknál, amire remek bizonyíték az is, hogy már a premier előtt elkelt mind a 399 darab Enzo. A Ferrari kifejezetten azokat az ügyfeleket hívta meg az exkluzív bemutatóra, akik korábban már F40-es és F50-es modelleket állítottak a garázsukba. Ez remek döntésnek bizonyult, hiszen közülük sokan nem haboztak, hanem azonnal lobogtatták a bankókat.
2002-től két éven át maradt gyártásban az Enzo, ezen időszak alatt pedig összesen négyszáz darabot készítettek belőle. Az utolsó autót 2005 júniusában készítették II. János Pál pápának, a Vatikán jótékonysági aukciója számára, ahol 1,1 millió dollárért vásárolták meg.
Elődjeihez hasonlóan az Enzo arányai is elárulják, hogy igazi középmotoros szupersportautó, melyben a lapos orrot kétszemélyes kabin követ, majd a hátsó üveg alatt ott figyel a piros szelepfedeles motor.
Karbon monocoque-ja mögött a Ferrari 65 fokos hengerszögű, 6,0 literes szívó V12-es motorja üvölt.
F140 B kódú blokkjához a Maserati Quattroporte nyolchengerese adta az alapot, a hozzá kapcsolt hatfokozatú automatizált váltót (F1 váltó) pedig az olasz Graziano Trasmissioni szállította. A motor 7800-as fordulaton adja le 660 lóerős maximális teljesítményét és 657 Nm nyomatéka van 5500-nál, a fordulatszámmérő piros mezője pedig 8200-nál van. Alig több mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és akár 355 km/órával is hasíthat a Ferrari Enzo.
Persze, az autók között hetven százalék feletti a Rosso Corsa, tehát a klasszikus ferraris piros szín aránya, de ebben az esetben a visszafogottabb Argento Nürburgring nevű ezüstre esett a választás. Ilyen színű Ferrari Enzóból mindössze kilenc példány készült. Ezek között is ritkaság ez a 2003-as évjáratú autó, mert ez az egyetlen, melyet nyeregbarna bőrbelsővel rendeltek meg.
Újonnan Japánba szállították a 132662-es alvázszámú autót, mely mai napig az eredeti csomagolásában maradt.
Órája mindössze 227 kilométert mutat, ami valójában csak a gyártás utáni tesztelésből, a szállításból és néhány szervizelésből adódik. A beltérben a legtöbb elemet még fólia borítja, de a tartozékait sem bontották még ki soha, így érintetlen a csomagtartóba passzoló bőrönd szett is. Két évtized után még mindig újnak mondható ez a Ferrari Enzo, melynek éppen ez adja az igazi értékét.
Ez is érdekelhet: