Mindig vannak olyanok, akik nem elégednek meg a szokványossal, de ehhez nem a meghökkentő extravaganciát választják, hanem a visszafogott és időtlen eleganciát. A tradicionális olasz versenyszínre fényezett Ferrari az autós világ alapeleme, pedig az Enzo is mennyire jól néz ki a piroson túlmutató ezüstben.

Teljesen új irányt vett a Ferrari csúcsán trónoló Enzo, mint a vállalat korábbi szupersportautói, mert a puritán F40-es és F50-es után ez sokkal inkább luxusautónak tűnhet a használható méretű csomagtérrel, különböző kényelmi funkciókkal és az automata váltóval.

Formatervét a Pininfarina stúdiónál dolgozó japán Ken Okuyama jegyzi, aki látványosan határozott vonalakat húzott.

Megosztó dizájnja azonban betalált a potenciális vásárlóknál, amire remek bizonyíték az is, hogy már a premier előtt elkelt mind a 399 darab Enzo. A Ferrari kifejezetten azokat az ügyfeleket hívta meg az exkluzív bemutatóra, akik korábban már F40-es és F50-es modelleket állítottak a garázsukba. Ez remek döntésnek bizonyult, hiszen közülük sokan nem haboztak, hanem azonnal lobogtatták a bankókat.

2002-től két éven át maradt gyártásban az Enzo, ezen időszak alatt pedig összesen négyszáz darabot készítettek belőle. Az utolsó autót 2005 júniusában készítették II. János Pál pápának, a Vatikán jótékonysági aukciója számára, ahol 1,1 millió dollárért vásárolták meg.

Elődjeihez hasonlóan az Enzo arányai is elárulják, hogy igazi középmotoros szupersportautó, melyben a lapos orrot kétszemélyes kabin követ, majd a hátsó üveg alatt ott figyel a piros szelepfedeles motor.

Karbon monocoque-ja mögött a Ferrari 65 fokos hengerszögű, 6,0 literes szívó V12-es motorja üvölt.

F140 B kódú blokkjához a Maserati Quattroporte nyolchengerese adta az alapot, a hozzá kapcsolt hatfokozatú automatizált váltót (F1 váltó) pedig az olasz Graziano Trasmissioni szállította. A motor 7800-as fordulaton adja le 660 lóerős maximális teljesítményét és 657 Nm nyomatéka van 5500-nál, a fordulatszámmérő piros mezője pedig 8200-nál van. Alig több mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és akár 355 km/órával is hasíthat a Ferrari Enzo.

Persze, az autók között hetven százalék feletti a Rosso Corsa, tehát a klasszikus ferraris piros szín aránya, de ebben az esetben a visszafogottabb Argento Nürburgring nevű ezüstre esett a választás. Ilyen színű Ferrari Enzóból mindössze kilenc példány készült. Ezek között is ritkaság ez a 2003-as évjáratú autó, mert ez az egyetlen, melyet nyeregbarna bőrbelsővel rendeltek meg.

Újonnan Japánba szállították a 132662-es alvázszámú autót, mely mai napig az eredeti csomagolásában maradt.

Órája mindössze 227 kilométert mutat, ami valójában csak a gyártás utáni tesztelésből, a szállításból és néhány szervizelésből adódik. A beltérben a legtöbb elemet még fólia borítja, de a tartozékait sem bontották még ki soha, így érintetlen a csomagtartóba passzoló bőrönd szett is. Két évtized után még mindig újnak mondható ez a Ferrari Enzo, melynek éppen ez adja az igazi értékét.

Ez is érdekelhet:

Csak a szultánnak készült matt fekete Ferrari Enzo

Brunei szultánja volt az egyetlen, aki matt feketében rendelte meg a Ferrari Enzóját.

Nézd meg ezt a Ferrari F40-est és álmodozz róla tovább

Még az amerikai szélességjelzőkkel és a buta lökhárítókkal is baromi kívánatos az F40-es Ferrari.

Maranellóból csak ez az egy Ferrari Enzo került ki fehérben

Az egyetlen gyárilag fehér Enzo ritkán kerül elő, most eladóvá vált.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés