A kilencvenes évek jellegzetes Ferrarija volt a középmotoros F355, amit egy angliai műhelyben vettek kezelésbe, és az Evoluto Automobili által modernizált sportautó megmaradt igazi, szűretlen élményt nyújtó klasszikus sportautónak.

Óriási divat a restomod, a klasszikus modellek modernizálása, aminek során gyakran a legújabb, bivalyerős motorokat szerelik a felújított karosszériákba. A legutóbbi modernizált klasszikus a Ferrari F355-ből készült, de az Evoluto Automobili célja nem az volt, hogy felülmúlják vele a modern Ferrarikat, sokkal inkább az, hogy ma is élvezhető, kompromisszum nélküli formában találják a vezetési élményt, amit a kilencvenes években a Ferrari kínált.

1994-től 1999-ig a maranellói üzemben rekordnak számító, több mint 11 ezer példányt gyártottak az F355-ből,

ezért bőven maradt még donor a munkához. A megrendelők által biztosított karosszériát először is teljesen lecsupaszítják, és szénszálas anyagból készült elemekkel erősítik meg, ezért 23 százalékkal merevebb lehet az eredetinél. Szükség is lesz rá, ha biztonsággal szeretnék növelni a 3,5 literes V8-as szívómotor eredetileg 380 lóerős teljesítményét.

Nem egy modernebb Ferrari motorját szerelték tehát bele, hanem az F355 eredetijét dolgozták át,

méghozzá modern módszerekkel. Az eredmény 420 lóerő és percenként 8500-as fordulatszám, az alkotói szerint ez az a teljesítmény, amit még biztonságosan kézben lehet tartani. A tömegét ugyanakkor kétszáz kilóval 1250 kilogrammra csökkentették, opció a karbonkerámia fékrendszer, és hamarosan állítható felfüggesztést is lehet majd rendelni hozzá.

Még nem árulták el a menetteljesítményeit, de az biztos, hogy az eredeti 4,7 másodpercnél kevesebb idő alatt gyorsul százra, és a gyári 295 km/óránál nagyobb lesz a végsebessége az új 355-nek. A vezetés klasszikus élménye érdekében megtartották a hatfokozatú manuális váltót, és aki mégis többet szeretne, az Evoluto Automobili szerint

a 3,9 literesre növelt V8-as szívómotorból tuningolt formában akár 500 lóerőt is ki lehet majd hozni.
Csak a nyitott kulisszás váltója emlékeztet az eredetire, egyébként teljesen átdolgozták az F355 akkoriban még lehangolóan unalmasnak számító belső terét.

A kagylóülésekkel, kerek légbeömlőkkel és feltűnően kék kárpittal egyszerre retró és modern, de mindenképpen minőségi hatást kelt az Evoluto 355 utastere. Nem marad el a klímaberendezés, ízlés szerint személyre szabhatók a szénszálas anyagból készült betétek és az Alcantara kárpitok is.

Pininfarina eredeti formáját a Jaguarnál megismert, de már saját stúdióját vezető Ian Callum dolgozta át, de inkább csak megigazította. 19 colos kerekeket, diffúzort és modern lámpákat szereltek a szélesebb kasztnira, de szerencsére a bukólámpákat megtarthatták. Csak 55 példányt építenek belőle, és ennek a felére már megvan a vevő, pedig a modernizált Ferrari nem olcsó: 690 ezer angol fontot kérnek érte, ami csaknem 320 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Még izgalmasabb Alfasud lett az Alma Sprint

Sosem vetették be az Alfasud B-csoportos raliváltozatát, ami az ihletet adta ehhez a restomod Alfa Romeóhoz.

Amikor a Manhart az M5 motorjával modernizálja a BMW 850i-t

Olyan, mint egy eredeti 8-as BMW, csak sokkal jobb.

Igazi álomautó ez a kék Ferrari F355 Spider

V8, kézi váltó, nyitható tető. Mintha a boldogság receptje volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában