Bukólámpával, csodálatos hangú nyolchengeres motorral, kézi váltóval és nyitható tetővel a Ferrari F355 Spider igazi álomautó.
Ezzel az autóval kezdődött az egész őrület, mely mostanra kiszorította a Ferrarikból a kézi váltót, az F355-ös volt ugyanis az első, mely 1997-től elérhető volt a kormányról vezérelhető szekvenciális váltóval. Ebben az elegáns Spiderben viszont a nyitott kulisszás kézi váltó van, és nagyon jól van ez így.
1994-ben mutatták be a Ferrari F355-öst, mely szorosan kapcsolódik a 348-ashoz, de a karosszériát és a hajtást is alaposan átdolgozták. Minden olyan műszaki problémát kijavítottak rajta, mely a hűtést és a váltót érintette. Több mint 1300 órát töltött a szélcsatornában, hogy nagy sebességnél is stabil legyen.
Kormánya négyküllős és látványosan bumfordi, hiszen ebben az autóban már van légzsák. Ekkoriban még nem tudtak a beszállítók olyan kompakt méretű légzsákokat készíteni, mint mostanában. Ezzel együtt is végtelenül elegáns a nyeregbarna Connolly bőrrel kárpitozott F355 Spider kétszemélyes utastere.
Egy évvel a Berlinetta (kupé) premierje után jelent meg a nyitható vászontetős F355 Spider, melynek kapcsán kihívást jelentett a mérnököknek, hogy az autó az összehajtogatható tetővel is megőrizze a letisztult sziluettjét. Több mint 3700 darab készült az F355 Spiderből, amivel a GTS-t megelőzve a második legnépszerűbb verzió volt.
3,5 literes, nyolchengeres szívó benzinesére ötszelepes hengerfej került. Az F355-ös motorja 8250-es fordulaton közel 380 lóerőt ad le és 363 Nm nyomatéka van 6000-nél. Kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 295 km/óra. A Spiderben a motor és a kipufogó hangja is sokkal intenzívebben élvezhető.
Csak a rádió és a kiegészítő műszerek vannak a középkonzolon, a fűtéspanel a két ülés között van. De az egész beltér legszebb része egyértelműen a nyitott kulisszás kézi váltó, mely megalapozza az F355-ös mechanikai élményét. Ebben az autóban mutatták be az F1 váltót, de az csak később lett igazán népszerű.
1997 júniusában érkezett meg az autó a Ferrari svájci importőréhez, azóta pedig 61 455 kilométert tekertek bele. Ez nem sok, de azért 2017 júliusában egy átfogó szervizzel frissítették fel a motort és a hajtás többi elemét. Az autóhoz jár a gyári szerszámkészlet, a szervizkönyv, egy rakás dokumentum és a Schedoni poggyászkészlet is.
Ez is érdekelhet:
Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.
Hírlevél feliratkozás
Támogatott és ajánlott tartalmaink