
Elegáns, gyönyörű és csodás hangja van a Ferrari F355 GTS-nek, melyet Michael Schumacher kapott a Ferraritól.
Michael Schumacher négyévesen ült be abba a gokartba, melyet apja készített neki, aztán annak érdekében, hogy biztonságosabb körülmények között csiszolhassa a tudását, a kerpeni gokartos klub legfiatalabb tagja lett. Schumacher lelkesen körözött a pályán, két évvel később pedig már a házi bajnokságot is megnyerte. Apja másodállásban kezdett dolgozni, gokartokat javított, anyja pedig a pálya menzáján, hogy támogassák fiukat, akiből aztán a világ egyik legsikeresebb pilótája lett.
Nem a szülei voltak az egyetlenek, akik hittek a tehetségében. Amikor gokartjában elromlott a motor, a szülei pedig nem tudták megteremteni az anyagi hátteret a pótlására, akkor helyi üzletemberek támogatása adta meg neki a 800 német márkába kerülő új motort. 1987-re már német és európai bajnok gokartozó lett, a következő évben már a német Formula Ford sorozatban versenyzett.
Négy évvel később már a Forma-1-es Belga Nagydíjon ülhetett be a Jordan 32-es rajtszámú versenyautójába Bertrand Gachot helyére. A Benettonnál töltött évek után Schumacher 1996-ban igazolt át a megkopott fényű Ferrarihoz, akik ekkor már szinte nem is emlékeztek rá, hogy milyen bajnokká emelni egy pilótát. A V10-esekkel szemben már nem volt versenyképes a Ferrari tizenkét hengeres motorja, a pilóták pedig az autó vezethetőségére panaszkodtak. Kivéve Michael Schumachert, aki még az F310-essel is örömmel küzdött meg.
Tíz éven át volt Schumacher a Ferrari pilótája, közben végig a meghatározó versenyzője volt a Forma-1-nek.
Nagyon hasonlóan Lewis Hamilton átigazolásához, ez is szenzáció volt, pedig az volt az igazán nagy durranás, ami utána következett. Schumacher egyeseknek visszaadta a sport iránti érdeklődését, mások szerint pedig miatta lettek unalmasak és kiszámíthatóak a futamok. Annyi egészen biztos, hogy ott van a legnagyobbak között, a Ferrariért és a tifosi-kért versenyezni pedig minden pilótának egy álom. Ehhez pedig olyan kiegészítők járnak, mint ez a Ferrari F355 GTS, melyet 1996-ban használt Michael Schumacher.
Egy évvel korábban mutatták be a 348-ast leváltó F355-öst, melyben megjelent a kormányról vezérelhető váltó. Schumacher autója azonban egy klasszikus olasz sportautó, méghozzá a lehető legszebb kombinációban, mely az F355 GTS elegáns oldalát mutatja meg. A Le Mans kék fényezéshez tökéletesen passzoló világos krémszínű bőrkárpitozása van és nyitott kulisszás, hatfokozatú kézi váltója.
1996. április 30-án kapta meg a Schumachert menedzselő Weber Management GmbH a kék Ferrari F355 GTS-t.
Még abban az évben májusban a monacói Ferrarinál szervizelték az 1639 kilométert futott autót, melyet legtöbbször a helyi rezidenciáján használt a német pilóta. Korabeli képeken és újságokban többször felbukkant a Ferrari F355 GTS-ben ülő Michael Scumacher, akinek szignója most is ott díszeleg a vezetőülés háttámláján. A targa tetős Ferrarit hat év után adták el, utoljára egy Schumacher iránt rajongó gyűjtő kollekciójában állt.
2020-ban kapta meg a Schumacher egykori F355 GTS-e az aranyat érő piros könyvet, tehát a Ferrari Classiche tanúsítványát. Ebben az is benne van, hogy az autó váza, karosszériája, váltója eredeti, viszont a motorja nem. A pletykák szerint a Schumachernek szánt autóban egy kicsit harciasabb V8-as van, de erre valójában semmi nem utal.
Három karosszériaváltozatban volt elérhető az F355-ös, a targa mindent megad, amit a kupé és a kabrió tud.
Szerintem minden idők egyik legszebb középmotoros Ferrarija az F355-ös, mert az a fajta arányérzék van benne, amitől a 993-as kódú Porsche 911-es formája is csodálatos. Ez még egy igazán lapos és könnyed megjelenésű sportautó, aminek vékony tetőoszlopai vannak és menő bukólámpája. Funkcionális hűtőnyílások vannak rajta és a GTS kivehető tetőpanelje nagyszerűen adja meg a kupé biztonságérzetét és a kabrió szabadságát.
Kétfős kabinja mögött a Ferrari 3,5 literes, hengerenként ötszelepes, 90 fokos hengerszögű szívó V8-as motorja van, mely 380 lóerőt üvölt ki 8250-es fordulaton és 363 Nm nyomatéka van. Érdemes meghallgatni, hogyan szól ez az autó, mert tényleg kevés sportautónak van ennyire csodálatos hangja, mint az F355-ösnek.
Ez is érdekelhet: