A kemény gumi nyilvánvalóan rossz választás volt a Ferrarinak a Magyar Nagydíjon, de a csapatfőnök tudott rá magyarázatot. És még csak nem is ezt tartja a legnagyobb bajnak.

Keserű szájízzel vonulhat nyári szünetre a Ferrari, miután mindkét autója lecsúszott a dobogóról az F1-es Magyar Nagydíjon. Különösen Leclerc-nek fájhat az eset, mert ahelyett, hogy Max Verstappen nyomába szegődött volna a vébén, még jobban lemaradt tőle.

Leclerc közepes gumikon kezdett, a csapattársát az első bokszkiállásnál megelőzve feljött másodiknak, majd beérte és megelőzte az éllovas George Russellt, és elkezdett elhúzni tőle.

Aztán a 39. kör végén a Ferrari behívta Leclerc-t a bokszba, kemény gumikat adott neki, onnantól pedig egy vesszőfutás lett az egész versenye: Verstappen kétszer is leelőzte, aztán Hamilton is, majd 15 környi kínlódás után bejött egy plusz kerékcserére, amivel visszaesett a hatodik helyre.

„A szimulációnk szerint a kemény abroncsok 10-11 körön át lassabbak lettek volna a közepesnél, de utána gyorsabbak, ami egy 30 körös etapban jónak tűnt – puha keveréken ez túl hosszú lett volna” – mondta Mattia Binotto ferraris csapatfőnök.

Leclerc a verseny után azt mondta, jelezte a csapatnak, hogy maradna közepeseken, ameddig csak lehetséges, és „katasztrófának” nevezte a Ferrari stratégiáját.

A vártnál hűvösebb idő miatt sokan szenvedtek a kemény gumikon, például nem működött az Alpine kettősénél, Fernando Alonsónál és Esteban Oconnál sem.

Meg is kérdezték Binottót, hogy látta-e, mi történik az Alpine-nál: „Igen, megvitattuk, szóval nem volt kőbe vésve a stratégiánk. Figyeltük, mi történik, mindent számításba vettünk, és így döntöttünk. Nyilvánvalóan rosszul.”

Binotto ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a nagyobb probléma az autó lassúsága volt, a péntekhez képest, amikor Leclerc volt a leggyorsabb, és meggyőzek voltak a hosszú etapjai.

„Fontos elmondanom, hogy nem működött úgy az autó, ahogy vártuk – jegyezte meg a csapatfőnök. – Nem volt meg az a sebességünk, mint a pénteki versenyszimuláció során, aminek a sokkal hűvösebb idő lehetett az oka. Nem mentünk elég jól, bármilyen abroncsokon is.”

(Forrás: Autosport, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Leclerc: Katasztrófa volt a Ferrari stratégiája

Jelezte a rádión, hogy a kocsi jól működik a közepes gumikon, nem érti, miért döntöttek mégis úgy, hogy keményre váltanak a Magyar Nagydíj második felében.

Újabb futamot dobott el a Ferrari a Magyar Nagydíjon

Verstappen a 10. helyről nyerte meg a nyári szünet előtti utolsó Forma–1-es futamot, a két Ferrari a dobogóról is lecsúszott, a két Mercedes viszont felfért oda.

Verstappen: Kidobhattuk az ablakon a stratégiánkat

Eredetileg Verstappen is kemény gumikkal kezdte volna a Magyar Nagydíjat, de az utolsó pillanatban váltott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés