2018-ban mutatta be a Ferrari a kifejezetten gyűjtőknek szánt Icona sorozat első két darabját, melyek az 50-es évek legendás versenyautóit idézik. A Monza SP1 és SP2 egy- és kétüléses sportautók, melyek szélvédő nélkül éppen olyanok, mint a hőskor gépei.

Ezeket a ritkaságokat csak a Ferrari leghűségesebb ügyfelei kaparinthatták meg, méghozzá alsó hangon 1,6 millió eurós áron, de ez sosem garancia arra, hogy nem lesznek nyerészkedők. Elég csak pár évig tartogatni egy ilyen autót és az értéke az egekbe ugrik, aztán a neves aukciósházak árverésein lehetőséged adni másoknak, hogy a kollekciójuk része legyen, vagy befektetési céllal pihentessék újabb néhány évre. Ellentétben a régi Ferrarikkal, ezeknek így sosem lesz izgalmas történetük vagy versenyeken szerzett horpadásaik, hanem guruló szoborként vándorolnak garázsról garázsra.

499 darabot gyártottak a Ferrari Monza párosból, melyet Flavio Manzoni irányítása alatt rajzolt a márka saját formatervező csapata.

Formai megoldásai egyszerre idézik meg a múltat és határozzák meg a modern Ferrarik elemeit, mint a határozott menetfénnyel elválasztott LED-es fényszórók vagy a lágyan hullámzó vonalak. A laposan induló orrot hosszan elnyúló – és előrefelé nyíló – gépháztető követi, majd szélvédő helyett apró légterelő mögött bukkan ki a kormány és a bőrkárpitozású sportülés.

Karbon karosszériájának dizájnja a 750 Monza, 250 Testarossa és 166 MM versenyautók előtt tiszteleg. Hátulján a csomagtér fedelének vonalába rejtették a lámpát, így a leghangsúlyosabb elem a négy kipufogóvég. Az együléses változat (SP1) súlya 1,5 tonna, a kétüléses (SP2) pedig mindössze 20 kilogrammal nehezebb.

6,5 literes, szívó V12-es benzinmotorját a 812 Superfasttól örökölte, ahogyan a hétfokozatú duplakuplungos váltót is.

810 lóerős teljesítményét 8500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 719 Nm. Ezzel a Monza SP1 2,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 7,9 másodperc alatt már a 200-at is átlépi. A végsebessége 299 km/óra, ami garantáltan intenzív élmény a szélvédő nélküli autóban, még a hozzá járó bukósisak alatt is.

Annyi egészen biztos, hogy a hatezer kilométert futott Monza SP1 távolról sem ideális autó a téli közlekedéshez. Éppen ezért olyan különleges látvány, ahogyan a vörös fényezésű, sárga csíkkal díszített autó a fehér hóban pózol.

Ez is érdekelhet:

Erre sem a világ, sem a Ferrari nem volt felkészülve

Enzo Ferrari kénytelen volt Fiattal járni, ezért azonnal rábólintott a négyajtós Ferrarira.

Megtanít élvezni az életet a Ferrari Roma Spider

Egy jó tengerparti út és a Ferrari Roma Spider olyan program, amit mindenkinek szívből kívánunk.

Az új Daytonával ismét fantasztikusat alkotott a Ferrari

A V12-es középmotoros szupersportautó már a bemutatója előtt elfogyott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

További cikkeink a témában